Fútbol e internet: fenómenos de velocidad y estabilidad. Caso: claro hogar
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Cabel García, Andrea ElviraIssue Date
2023-11-28Keywords
CobrandingMarca comercial
Marca personal
Atributos
Cualidades
Fútbol
Publicidad
Cobranding
Commercial brand
Personal brand
Attributes
Qualities
Soccer
Advertising
Metadata
Show full item recordOther Titles
Soccer and Internet: Speed and Stability Phenomena. Case: Claro HogarAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/9440Abstract
El presente trabajo de investigación estudia la relación entre la marca comercial y la imagen de futbolistas peruanos como una estrategia de cobranding en una campaña para desarrollar el posicionamiento de marca en el mercado. Por ello, el objetivo de esta investigación es conocer la percepción de los estudiantes de últimos ciclos de la Facultad de Psicología de UPC sobre los futbolistas peruanos elegidos por una marca para el uso del cobranding como herramienta publicitaria. Para esto, el estudio examina el spot publicitario “¡Veloz y Estable!” de Claro, desde un enfoque cualitativo con diseño de estudio de caso, en el que se realizaron entrevistas semiestructuradas a 20 estudiantes de entre 20 y 30 años. Los hallazgos señalan que los participantes tienen una percepción positiva hacia la marca Claro, haciéndola más cercana y confiable en comparación de la competencia. Además, consideraron que hay una coherencia al elegir a Luis Advíncula para ser imagen de la campaña debido a su velocidad y estabilidad en el campo. Asimismo, los participantes señalan que el perfil ideal del futbolista elegido debe ser de disciplina, carisma, respeto y que esté alineado con el producto. No obstante, aunque exista una percepción negativa hacia los futbolistas por la exposición mediática de sus vidas privadas, la estrategia de hacer uso del cobranding con futbolistas peruanos en campañas publicitarias, permite reforzar la imagen tanto de la marca como de los deportistas, ofreciendo perspicaces conocimientos que pueden resultar de gran utilidad para otras empresas de diferentes industrias.This research work studies the relationship between the commercial brand and the image of Peruvian soccer players as a cobranding strategy in a campaign to develop brand positioning in the market. Therefore, the objective of this research is to know the perception of the students of the last cycles of the Faculty of Psychology of UPC about the Peruvian soccer players chosen by a brand for the use of cobranding as an advertising tool. For this, the study examines the advertising spot "Veloz y Estable!" by Claro, from a qualitative approach with a case study design, in which semi-structured interviews were conducted with 20 students between 20 and 30 years of age. The findings indicate that participants have a positive perception of the Claro brand, making it closer and more reliable compared to the competition. In addition, they considered that there is consistency in choosing Luis Advíncula to be the image of the campaign due to his speed and stability on the field. Likewise, participants point out that the ideal profile of the chosen soccer player should be disciplined, charismatic, respectful and aligned with the product. However, although there is a negative perception towards soccer players due to the media exposure of their private lives, the strategy of using cobranding with Peruvian soccer players in advertising campaigns allows to reinforce the image of both the brand and the athletes, offering insightful knowledge that can be very useful for other companies in different industries.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Posible publicación en revistas indexadasEmbedded videos
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess