Necesidades de los alumni respecto a una Asociación de egresados el caso de la maestría en Dirección de la construcción de la UPC
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Najarro Laura, WilberRuiz Gamboa, Renzo Giovanni
Montero Perez, Oscar Enrique
Roman Hernandez, Maria Fernanda
Advisors
Gauna Peralta, Aníbal FranciscoIssue Date
2023-11-27Keywords
Asociación de egresadosNecesidades de egresados
Relación académica
Creación de asociaciones
Alumni
Alumni association
Graduate needs
Academic relationship
Partnership building
Metadata
Show full item recordOther Titles
Students' needs related to an Alumni organization The case of the Master in Construction Management at UPCAbstract
En los últimos meses de la Maestría, quedaron algunas dudas de si había alguna manera de seguir compartiendo experiencias académicas, laborales y profesionales entre compañeros de clases. Esta necesidad real, de continuar vinculados con la Universidad y con los colegas, llevó a plantear el presente trabajo de investigación, cuyo propósito fue identificar las necesidades de los Alumni de Maestrías con respecto a la creación de una Asociación de Egresados. Se decidió tomar como punto de partida la Maestría en Dirección de la Construcción de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), por ser una de las Maestrías más antiguas de la Escuela y por tener la mayor cantidad de egresados. En la actualidad, las asociaciones de egresados están enfocadas en pregrado y postgrado, y se sostienen en cuatro pilares: Oportunidades de educación, networking, generar oportunidades laborales y brindar beneficios sociales y de entretenimiento. Sin embargo, a lo largo de esta investigación, se identifica que existen necesidades exclusivas de los egresados de maestrías, ya que, para estos, como consumidores, es importante personalizar la experiencia. Finalmente, se descubre que los egresados no compran un curso o un título, si no que adquieren una relación académica duradera e integral.In the last months of the Master's, there were some doubts to the existance of a way to continue sharing academic, work, and professional experiences with each other. This real need to continue linked to the university and our classmates led us to propose this research work, whose purpose was to identify the needs of Master's Alumni with respect to the creation of an Association of Graduates. It was decided to take the Master's Degree in Construction Management at UPC (Peruvian University of Applied Sciences) as a starting point, because it is one of the oldest Master's degrees in the School and because it has the largest number of graduates. Currently, the alumni associations are focused on undergraduate and postgraduate courses, and are supported by four pillars: educational opportunities, networking, job opportunities and providing social and entertainment benefits. However, throughout this research, it is identified that there are exclusive needs of master's degree graduates, since, for them, as consumers, it is important to personalize the experience. Finally, it is discovered that post graduated people do not purchase a course or a degree, but a long lasting and integrated academic relationship.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spa