• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Tesis
  • Trabajo de suficiencia profesional
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión del Aprendizaje
  • View Item
  •   Home
  • Tesis
  • Trabajo de suficiencia profesional
  • Pregrado
  • Facultad de Educación
  • Educación y Gestión del Aprendizaje
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

AcercaPolíticasPlantillas de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de otros documentosLista de verificación

Statistics

Display statistics

Diseño de implementación de una propuesta para el desarrollo de la empatía en niños de kínder de entre 5 y 6 años de edad

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
Acevedo_GA.pdf
Size:
556.5Kb
Format:
PDF
DownloadPDF Variant
Thumbnail
Name:
Acevedo_GA_Fichaautorizacion.pdf
Size:
163.1Kb
Format:
PDF
Download
Thumbnail
Name:
Acevedo_GA_Reportesimilitud.pdf
Size:
4.329Mb
Format:
PDF
Download
Thumbnail
Name:
Acevedo_GA_Actasimilitud.pdf
Size:
170.2Kb
Format:
PDF
Download
Thumbnail
Name:
Acevedo_GA.docx
Size:
249.4Kb
Format:
Microsoft Word 2007
Download
View more filesView fewer files
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Acevedo Garcia, Ana Cecilia
Advisors
Vilela Alemán, Yuliana Patty
Issue Date
2023-08-01
Keywords
Empatía
Desarrollo socioemocional
Primera infancia
Empathy
Socio-emotional development
Childhood

Metadata
Show full item record
Other Titles
Implementation design of a proposal for the development of empathy in kindergarten children between 5 and 6 years old
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/671069
Additional Links
https://audio.com/raupc/audio/8214
Abstract
El presente trabajo de suficiencia profesional busca implementar una propuesta de innovación con el fin de incentivar el desarrollo de la empatía en niños de kínder de entre 5 y 6 años de edad en un colegio privado de Lima Metropolitana. Para fundamentar la propuesta, se realizó una investigación bibliográfica acerca del desarrollo socioemocional de los niños, la empatía y factores que influyen en el desarrollo de esta. Esta propuesta se considera innovadora porque en la institución educativa el desarrollo de la empatía no ha sido trabajado con los estudiantes. Además, se considera que desarrollar la empatía durante la primera infancia es de vital importancia para el desarrollo de las habilidades socioemocionales. Este proyecto estuvo compuesto por tres etapas: reconocimiento de emociones, empatía con sus compañeros y actitudes empáticas fuera de la escuela. Para llevar a cabo este trabajo se utilizaron dos técnicas de recojo de información: un cuestionario, el cual fue completado por los docentes; y la observación no participante en la que se utilizó una lista de cotejo. Finalmente, se pudo concluir que los estudiantes se involucraron en el proceso de implementación, se mostraron motivados durante cada una de las actividades, tuvieron una participación activa y lograron reconocer lo que sentían, es decir, se cumplieron los objetivos de la fase de implementación.
The present work of professional sufficiency seeks to implement an innovation proposal to encourage the development of empathy in kindergarten children between 5 and 6 years of age in a private school in Metropolitan Lima. To support the proposal, bibliographical research was conducted on the socio-emotional development of children, empathy and factors that influence the development of this. This proposal is considered innovative because in the educational institution the development of empathy has not been worked with students. In addition, developing empathy during early childhood is considered vital for the development of socio-emotional skills. This project was composed of three stages: recognition of emotions, empathy with peers and empathetic attitudes outside school. To carry out this work, two information gathering techniques were used: a questionnaire, which was completed by the teachers; and the non-participant observation in which a checklist was used. Finally, it was concluded that the students were involved in the implementation process, were motivated during each of the activities, had an active participation and managed to recognize what they felt, that is, the objectives of the implementation phase were met.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spa
Embedded videos
@raupc
Collections
Educación y Gestión del Aprendizaje

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2025)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.