Propuesta de un sistema de planificación de recursos empresariales (ERP) para la optimización del proceso de asistencia del personal en una empresa privada de salud.
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Tassara Corzo, EduardoIssue Date
2023-11-14Keywords
Control de asistenciaERP
Planilla
Registro
Asistencia
Pagos
Attendance control
ERP
Payroll
Registration
attendance
Payments
Metadata
Show full item recordOther Titles
Proposal for an enterprise resource planning (ERP) system to optimize the staff assistance process in a private health companyAbstract
El presente trabajo de suficiencia profesional se basa en la empresa SANNA Clínica Belén, empresa perteneciente al sector salud que ofrece servicios médicos en el norte del Perú. Este trabajo tiene como objetivo proponer alternativas para mejorar el proceso de control de asistencia de los colaboradores, logrando minimizar errores en los pagos de nómina mensual. Como primera instancia, se describen las características más generales y relevantes de la empresa puesto que es objeto de estudio, lo que incluye su actividad principal, misión, visión, valores y posicionamiento en el sector. Seguidamente, se describe la situación problemática que se analizará y abordará con una solución, asimismo, se identifican los elementos claves. Posteriormente, se identifican los antecedentes con respecto a la problemática descrita definiendo los conceptos claves, metodología, teorías y justificación del problema planteado. En este capítulo se tomará en cuenta las experiencias de empresas las cuales han utilizado un ERP para agilizar y maximizar sus procesos en el control de asistencia. Por consiguiente, se propondrán y analizarán las alternativas previamente identificadas, de las cuales se elegirá una alternativa teniendo en cuenta los objetivos de la empresa. Finalmente, se estudiará la viabilidad y factibilidad de la alternativa elegida; en la cual se tomará en cuenta algunos medios como es el caso de recursos humanos, financieros y tecnológicos.This professional proficiency work is based on the company SANNA Clinic Belén, a company belonging to the health sector that offers medical services in the north of Peru. This work aims to propose alternatives to improve the employee attendance control process, minimizing errors in monthly payroll payments. As a first instance, the most general and relevant characteristics of the company are described since it is the object of study, which includes its main activity, mission, vision, values, and positioning in the sector. Next, the problematic situation that will be analyzed and addressed with a solution is described, and the key elements will also be identified. Subsequently, the background with respect to the problem described is identified, defining the key concepts, methodology, theories and justification of the problem posed. This chapter will consider the experiences of companies that have used an ERP to streamline and maximize their processes in attendance control. Consequently, previously identified alternatives will be proposed and analyzed, from which an alternative will be chosen considering the company's objectives. Finally, the viability and feasibility of the chosen alternative will be studied; in which some means will be considered, such as human, financial, and technological resources.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections