Estrategias de crecimiento en agencias de viajes. Caso Latin America Boutique Tours
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Carrillo Barrera, BrendaliIssue Date
2023-11-13Keywords
Agencias de viajeTurismo
Latinoamérica
Estrategias de crecimiento
Perú
Travel agencies
Tourism
Latin America
Growth strategies
Peru
Metadata
Show full item recordOther Titles
Growth strategies in travel agencies. Latin America Boutique Tours CaseAbstract
A nivel global, el sector turístico se encuentra en recuperación a consecuencia de la pandemia. A nivel nacional, y además de la pandemia, el turismo en Perú se encuentra enfrentando las consecuencias de una crisis socio-política. Las agencias de viajes son uno de los principales actores afectados por dicha situación. En ese sentido, el objetivo principal de este estudio es proponer estrategias de crecimiento para la agencia de viajes Latin America Boutique Tours. Para ello, se llevó a cabo una exhaustiva investigación que recopiló datos cualitativos y cuantitativos acerca de los mercados emisores de turistas hacia el Perú y de destinos con potencial atractivo en América Latina, y se complementó con entrevistas a los gerentes de la organización. En base a ello, se determinó que las principales estrategias de crecimiento para la agencia Latin America Boutique Tours, según la matriz Ansoff son: potenciar su penetración en el mercado de Estados Unidos, incursionar en el mercado canadiense y ofrecer nuevos paquetes a destinos turísticos en Colombia. Estas se complementan con las estrategias propuestas mediante la aplicación de la matriz FODA cruzada, tales como: la creación y promoción de contenido audiovisual atractivo centrado en servicios específicos, como el turismo vivencial o de aventura, en las plataformas web de la empresa, así como la coordinación de capacitaciones por parte de proveedores en distintos países destinadas a los colaboradores de la compañía. Por último, se presentan los retos que acompañarían la implementación de cada una de las estrategias sugeridas a la empresa.At a global level, the tourism sector is in the process of recovery due to the pandemic. At a national level, alongside the pandemic, the tourism sector in Peru is facing the consequences of a socio-political crisis. Travel agencies are among the main actors affected by this situation. Therefore, the primary objective of this study is to propose growth strategies for the Latin America Boutique Tours travel agency. To achieve this, an extensive investigation was conducted, collecting both qualitative and quantitative data about the tourist markets heading to Peru and attractive destinations in Latin America. This was complemented by interviews with the organization's managers. Based on this, it was determined that the main growth strategies for the Latin America Boutique Tours agency, according to the Ansoff Matrix, are enhancing its presence in the US market, venturing into the Canadian market, and offering new packages for tourist destinations in Colombia. These are complemented by strategies proposed through the application of the SWOT matrix, such as: creating and promoting appealing audiovisual content focused on specific services, such as experiential or adventure tourism, on the company's web platforms, as well as organizing training sessions by providers in various countries for the company's collaborators. Finally, the challenges that would accompany the implementation of each of the suggested strategies to the company are presented.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections