Acciones de marketing para el lanzamiento del nuevo producto Metarice (herbicida) a nivel nacional
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Pretto Valcarcel, Mauro AntonioIssue Date
2023-11-15Keywords
Acciones de marketingCampaña de lanzamiento
Distribución de producto
Marketing agrícola
Marketing integrado
Marketing b2b
Marketing actions
Launch campaign
Product distribution
Agricultural marketing
Integrated marketing
b2b marketing
Metadata
Show full item recordAbstract
Las acciones de marketing son una herramienta clave para los lanzamientos de productos y/o servicios de distintos tipos de negocio en la actualidad; puesto que permiten la introducción adecuada del producto al mercado, enfocado al público objetivo correcto. Así mismo, el propósito de este Trabajo de Suficiencia Profesional es desarrollar por primera vez las acciones de marketing para el lanzamiento del producto Materice (herbicida) a nivel nacional y que además los resultados de este puedan ayudar en la mejora de optimización de estrategias de marketing para el sector agrícola. Para ello, se realizó una investigación de mercado de manera externa como interna, además de recolectar información de primera mano con respecto al producto y a su competencia directa; lo que nos permite identificar que Metarice es un herbicida selectivo al arroz, sólo se aplican en las principales zonas arroceras del Perú y el público de este producto se enfoca en un 60% para distribuidores y 40% para grandes fundos. Además, es importante mencionar que se tiene como objetivo la venta estimada de 10,000L para finales de diciembre del 2024 y para lograrlo se identificaron las principales estrategias de marketing gracias a la matriz MCPE, adicional a ello se plantea las propuestas de valor SAVE enfocadas al acompañamiento técnico hacia los clientes. Finalmente se presenta el presupuesto, teniendo como resultado esperado a finales de diciembre del 2024 ventas de S/1,759,842 soles, así mismo la simulación en el caso no se llegue a lo esperado en compañía de un plan de contingencia.Marketing actions are a key tool for launching products and/or services for different types of businesses today; since they allow the proper introduction of the product to the market, focused on the correct target audience. Likewise, the purpose of this Professional Proficiency Work is to develop, for the first time, marketing actions for the launch of the Materice product (herbicide) at a national level and that the results of this can also help in improving the optimization of marketing strategies. for the agricultural sector. To this end, market research was carried out both externally and internally, in addition to collecting first-hand information regarding the product and its direct competition; which allows us to identify that Metarice is a rice-selective herbicide, it is only applied in the main rice-growing areas of Peru and the audience for this product is focused on 60% for distributors and 40% for large farms. In addition, it is important to mention that the objective is the estimated sale of 10,000L by the end of December 2024 and to achieve this, the main marketing strategies were identified thanks to the MCPE matrix. In addition to this, the SAVE value propositions focused on the technical support to clients. Finally, the budget is presented, with the expected result at the end of December 2024 being sales of S/1,759,842 soles, likewise the simulation in the event that what is expected is not achieved in the company of a contingency plan.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Marketing Online: presentación del curso de MarketingUnknown author (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2013-04-29)Acceso restringido
-
Marketing Online - De las 4 P a las 4C DEL Marketing con audio: foro 2Unknown author (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2011)Acceso restringido
-
Marketing - versión A. MTA1. Entorno de MarketingUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC) (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2014-11-30)Acceso restringido