Sistema de caja Self Checkout para mejorar el servicio al cliente de una empresa de supermercados
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Burga Durango, Daniel WilfredoIssue Date
2023-11-13Keywords
Self CheckoutSistema de caja
Tarjeta de crédito
Supermercado
Cash system
Credit card
Supermarket
Metadata
Show full item recordOther Titles
Self checkout cashier system to improve customer service of a supermarket companyAbstract
El presente proyecto se implementó para una empresa de supermercados con presencia en Perú y Chile que, debido a su gran crecimiento a nivel nacional, tuvo como objetivo implementar cajas Self Checkout, que permitan agilizar la atención en los puntos de caja. Se consideró 329 Self Checkout distribuidos en 36 tiendas. Las cajas Self Checkout, son de diseño simple que permite realizar el escaneo de productos para las transacciones realizadas con tarjeta Visa, tuvo gran aceptación debido a que el pago con tarjeta era más práctico para los clientes, sin embargo, existen clientes que no utilizan este nuevo servicio por temor a lo desconocido o prefieren la atención tradicional. Para validar el proyecto se utilizaron el método cualitativo mediante encuestas realizadas a los clientes del supermercado, y el método cuantitativo que utilizo como base los reportes de reducción de costos del personal de caja, el ahorro en los repuestos de las cajas tradicionales y la cantidad de incidencias reportadas. Por último, los resultados obtenidos en las encuestas sobre la satisfacción del cliente en el uso de las cajas Self Checkout son positivos. La implementación demostró que las incidencias reportadas a nivel de hardware o software es menor en comparación de las cajas tradicionales. Otro punto importante es la reasignación de los equipos retirados en las diversas tiendas para reemplazar a los equipos defectuosos.This project was implemented for a supermarket company with a presence in Peru and Chile that, due to its great growth nationwide, aimed to implement Self Checkout boxes, which would speed up service at the checkout points. 329 Self Checkouts distributed in 36 stores were considered. The Self Checkout boxes have a simple design that allows you to scan products for transactions made with a Visa card. They were widely accepted because payment by card was more practical for customers. However, there are customers who do not use this. New service for fear of the unknown or prefer traditional care. To validate the project, the qualitative method was used through surveys carried out with supermarket customers, and the quantitative method that used as a basis the cost reduction reports of the cashier staff, the savings in spare parts of traditional checkouts and the amount of reported incidents. Finally, the results obtained in the surveys on customer satisfaction in the use of Self Checkout boxes are positive. The implementation showed that the incidents reported at the hardware or software level are lower compared to traditional boxes. Another important point is the reallocation of retired equipment in the various stores to replace defective equipment.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections