Nuevas formas de representación del cuerpo en las prácticas fitness del siglo XXI: Un análisis de discurso de la cuenta de Instagram del influencer español Pikertrainer
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Vargas Antinori, Zabrinna IsabelAdvisors
Sánchez Dávila, Mario ElmerIssue Date
2023-11-03
Metadata
Show full item recordOther Titles
New ways of representing the body in 21st century fitness practices: A discourse analysis of the Instagram account of the Spanish influencer PikertrainerAbstract
Los medios de comunicación masiva, la publicidad y hoy en día, los medios digitales, tienen un rol protagónico en la representación del cuerpo bello. La imposición de estándares de belleza tanto en hombres como en mujeres es un asunto de larga data. Dichos estándares han ido evolucionando con el paso de las décadas y, con la llegada del fitness, se han creado nuevas representaciones de los ideales de belleza masculino y femenino, los cuales son reforzados tanto en medios convencionales como en plataformas digitales. En este trabajo de investigación, se ha analizado la cuenta del coach deportivo e influencer Pikertrainer en Instagram, con un enfoque en cómo la construcción de las representaciones del cuerpo ideal gira en torno a distintos discursos que relacionan al cuerpo con una belleza física dominante, pero también con ideas establecidas sobre la salud y el estilo de vida, todo ello enmarcado en un contexto mercantil del coaching deportivo.The mass media, advertising and today, digital media, play a leading role in the representation of the beautiful body. The imposition of beauty standards on both men and women is a long-standing issue. These standards have evolved over the decades and, with the arrival of fitness, new representations of male and female beauty ideals have been created, which are reinforced both in conventional media and on digital platforms. In this research work, the account of the sports coach and influencer Pikertrainer on Instagram has been analyzed, with a focus on how the construction of representations of the ideal body revolves around different discourses that relate the body to dominant physical beauty, but also with established ideas about health and lifestyle, all framed in a commercial context of sports coaching.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections