Turismo interior: influencia de la satisfacción, la calidad percibida, la imagen de destino y WOM en la intención de revisita a un destino nacional
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2023-08-29Keywords
Turismo internoIntención de revisita
Satisfacción
Imagen de destino
Calidad percibida
Boca a boca
Domestic tourism
Intention to revisit
Satisfaction
Destination image
Perceived quality
WOM
Metadata
Show full item recordOther Titles
Domestic tourism: Influence of satisfaction, perceived quality, destination image and WOM on the intention to revisit a national destinationAbstract
El turismo interno es la oportunidad que tienen los turistas de conocer más sobre su país y su propia cultura y, de la misma forma, las localidades visitadas obtienen beneficios económicos gracias a esta actividad. Por ello, el objetivo de la presente investigación es identificar si la satisfacción, la calidad percibida, la imagen de destino y el boca a boca influyen en el comportamiento de los turistas y en su intención de revisita un lugar dentro de su país de origen. La investigación tendrá un enfoque cuantitativo con un alcance correlacional, donde se impartirá un cuestionario a 400 personas entre hombres y mujeres de 18 a 38 años que residan en Lima Metropolitana. El muestreo será no probabilístico y la muestra será por conveniencia, se empleará la escala de Likert de 5 puntos y se usará como técnica PLS-SEM.Domestic tourism is the opportunity for tourists to learn more about their country and their own culture and, in the same way, the towns visited obtain economic benefits thanks to this activity. Therefore, the objective of this research is to identify if satisfaction, perceived quality, destination image and WOM influence the behavior of tourists and their intention to revisit a place within their country of origin. The research will have a quantitative approach with a correlational scope, where a questionnaire will be taught to 400 people between men and women aged 18 to 38 years who reside in Metropolitan Lima. The sampling will be non-probabilistic and the sample will be for convenience, the 5-point Likert scale will be used and the PLS-SEM technique will be used.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections