Credibilidad, relación parasocial y calidad percibida en relación a la intención de compra de artículos de moda
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Mendoza Cuellar, Héctor JoséIssue Date
2023-01-23Keywords
CredibilidadRelación parasocial
Calidad percibida
Intención de compra
Credibility
Parasocial relationship
Perceived quality
Purchase intention
Metadata
Show full item recordOther Titles
Credibility, parasocial relationship and perceived quality in relation to purchase intention for fashion itemsAbstract
Este estudio tiene como principal objetivo examinar la relación entre la credibilidad, relación parasocial, calidad percibida y la intención de compra de artículos de moda. Según lo investigado, se evidencia que la intención de compra se ve afectada positivamente por la credibilidad de la celebridad, además por variables como la calidad percibida y las relaciones parasociales dentro del fenómeno de la moda. En este caso, se estudiarán las relaciones entre las cuatro variables mencionadas. ya que no han sido estudiadas en conjunto anteriormente. Asimismo, estas relaciones se evaluarán mediante una encuesta y serán medidas por medio de una escala de Likert de 5 puntos. Por último, para el análisis estadístico de los resultados se utilizará el modelo de PLS-SEM y procesados mediante el programa SmartPLS.The study's main objective is to examine the relationship between credibility, parasocial relationship, perceived quality and purchase intention for fashion items. According to the research, it is evidenced that purchase intention is positively affected by celebrity endorsement and its dimensions, as well as by variables such as perceived quality and parasocial relationships within the fashion phenomenon. In this case, we will study the relationships between the four variables mentioned above, since they have not been studied together before. Also, these relationships will be assessed through a survey and will be measured by means of a 5-point Likert scale. Finally, for the statistical analysis of the results, the PLS-SEM model will be used and processed using the SmartPLS program.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections