Centro Educativo Básico Regular para personas con ceguera total o parcial
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Vílchez Miranda, Junior XavierIssue Date
2023-03-31
Metadata
Show full item recordOther Titles
Regular Basic Educational Center for people with total or partial blindnessAbstract
El Centro Educativo Básico Especial (CEBE), es aquella infraestructura educativa que se encarga de la formación pedagógica para personas con capacidades especiales o diferentes, están puedes ser hereditarias, degenerativas o adquiridas por alguna enfermedad. este centro está especializado en usuario con alguno tipo de problema visual ya sea parcial o completa, entre los cinco (5) a dieciocho (18) años de edad, en el nivel educativo de primaria. Estos alumnos poseen necesidades diferentes y especiales a los demás como son: el recorrido espacial, la vivencia diaria, la interacción social, una necesidad laboral y por último la busca e interés de información. Por tal motivo, el CEBE debe presentar diferentes estrategias arquitectónicas a través de la de la estimulación de sentimiento o sensaciones, es decir, a través de la Arquitectura Sensorial La Arquitectura Sensorial se basa en siete (7) principios: atmosfera, luz y sombra ,sonido, cuerpo, materialidad y tiempo ,tacto, la naturaleza en la arquitectura, estás serán desarrolladas a través de una morfología del diseño arquitectónico : en la organización , a través de la interacción con el exterior ,ya que allí es donde el usuario desarrolla una estimulación sensorial adecuada ; en el orden , la distribución de los espacios en relación a un eje o circulación principal y por último, en la forma, puras y permeables, para un buena iluminación y ventilación de los espacios.The Special Basic Educational Center (CEBE) is that educational infrastructure that is in charge of pedagogical training for people with special or different abilities, they can be hereditary, degenerative or acquired by some disease. This center is specialized in users with some type of visual problem, either partial or complete, between five (5) and eighteen (18) years of age, at the primary education level. These students have different and special needs from others such as: spatial travel, daily experience, social interaction, a job need and finally the search for and interest in information. For this reason, the CEBE must present different architectural strategies through the stimulation of feelings or sensations, that is, through Sensory Architecture. Sensory Architecture is based on seven (7) principles: atmosphere, light and shadow, sound, body, materiality and time, touch, nature in architecture, these will be developed through a morphology of architectural design: in the organization, through interaction with the outside, since that is where the user develops adequate sensory stimulation; in the order, the distribution of the spaces in relation to an axis or main circulation and finally, in the form, pure and permeable, for a good illumination and ventilation of the spaces.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections