Relación entre la turismofobia y gestión de los destinos turísticos
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Rivas Medina, Ana CeciliaIssue Date
2022-12-07Keywords
TurismoTurismofobia
Gestión de destinos
Turismo de masas
Sobrecarga turística
Tourism
Tourismphobia
Destination management
Mass tourism
Tourist overload
Metadata
Show full item recordAbstract
La actividad turística mantiene un constante crecimiento y desarrollo en diversos países del mundo, situándose como uno de los sectores que crece con mayor rapidez y se ha transformado en una pieza clave del progreso socioeconómico. Sin embargo, en todos los sectores se pueden identificar impactos negativos y el sector turismo no es ajeno a ello. Como consecuencia del incremento de turistas en los destinos, el término turismofobia ha ido ganando popularidad en los últimos años. Por tanto, el objetivo del trabajo de investigación es dar a conocer la relación entre el fenómeno de la turismofobia y la gestión de los destinos turísticos. Toda información acerca del fenómeno de la turismofobia se encuentra dispersa en diversas fuentes académicas, por lo que el aporte más importante del presente trabajo de investigación será recolectar la mayoría de base conceptual y de gestión de este fenómeno en un único documento. Para ello, se utiliza la metodología de revisión literaria con enfoque integrador que permite sintetizar y analizar las fuentes académicas disponibles. El principal hallazgo de la investigación recae en que el fenómeno de la turismofobia está directamente relacionado con la mala gestión de los destinos turísticos, debido al efecto que produce cuando no se toma en cuenta los intereses de la sociedad.Tourist activity maintains constant growth and development in various countries around the world, positioning itself as one of the fastest growing sectors and has become a key piece of socioeconomic progress. However, negative impacts can be identified in all sectors and the tourism sector is no stranger to this. As a consequence of the increase in tourists in destinations, the term tourismophobia has been gaining popularity in recent years. Therefore, the objective of the research work is to make known the relationship between the phenomenon of tourismophobia and the tourism destination management. All information about the phenomenon of tourismophobia is scattered in various academic sources, so the most important contribution of this research work will be to collect the majority of the conceptual and management base of this phenomenon in a single document. For this, the methodology of literary review with an integrative approach is used, which allows synthesizing and analysing the available academic sources. The main finding of the research lies in the fact that the phenomenon of tourismophobia is directly related to the management of tourist destinations, due to the effect it produces when the interests of society are not taken into account.
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons