La gestión de la comunicación interna para incentivar el compromiso y productividad de los colaboradores en el trabajo híbrido
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Monteverde Orbegoso, Bruno EduardoIssue Date
2022-11-16Keywords
Comunicación internaModalidad híbrida
Compromiso laboral
Productividad laboral
Satisfacción laboral
Internal communication
Hybrid modality
Commitment
Productivity
Organizational commitment
Metadata
Show full item recordOther Titles
The contribution of internal communication to commitment and productivity in a hybrid work modeAbstract
La presente investigación titulada “La gestión de la comunicación interna para incentivar el compromiso y productividad de los colaboradores en el trabajo híbrido” tiene como objetivo principal analizar cómo la herramienta de comunicación interna incentiva el compromiso y productividad de los colaboradores bajo una modalidad que se encuentra en auge en el mercado laboral: trabajo híbrido, aplicada en dos empresas consultoras de comunicación. Para lograr este objetivo, se realizó una investigación de enfoque cualitativo, con un diseño de estudio de caso y a través de entrevistas a profundidad, que se realizaron a 17 colaboradores de distintas áreas. Este análisis recogido aporta a que las organizaciones puedan tomar mejores decisiones a partir de las percepciones de los colaboradores sobre la forma en que la comunicación interna viene incentivando al compromiso y la productividad, en un nuevo entorno de trabajo híbrido. Finalmente, se exponen las conclusiones de la investigación y se recomiendan acciones que logren incentivar el compromiso y la productividad, como ejes estratégicos laborales.The present investigation entitled "The management of internal communication to encourage the commitment and productivity of collaborators in hybrid work" has as main objective to analyze how the internal communication tool encourages the commitment and productivity of collaborators under a modality that is booming in the labor market: hybrid work, applied in two communication consulting companies. To achieve this objective, qualitative research was carried out, with a case study design and through in-depth interviews, which were carried out with 17 collaborators from different areas. This collected analysis contributes to organizations being able to make better decisions based on the perceptions of collaborators about the way in which internal communication has been encouraging commitment and productivity, in a new hybrid work environment. Finally, the conclusions of the research are exposed, and actions are recommended that encourage commitment and productivity, as strategic labor axes.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons