Comunicación interna: Gestión de equipos remotos en áreas de soporte en un banco durante Covid-19
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Monteverde Orbegoso, Bruno EduardoIssue Date
2022-11-16Keywords
Comunicación internaEquipos de trabajo
Trabajo remoto
Sector bancario
Covid-19
Internal communication
Work teams
Remote work
Banking sector
Metadata
Show full item recordOther Titles
Internal Communication: Management of remote teamwork in support areas on a bank during COVID-19DOI
http://doi.org/10.19083/tesis/667188Abstract
El presente estudio tiene como objetivo analizar cómo una entidad bancaria internacional ha gestionado su comunicación interna en equipos de trabajo remoto en época de COVID-19. A partir de ese objetivo, se optó por realizar una investigación de enfoque cualitativo con diseño fenomenológico y paradigma naturalista que permitió analizar las experiencias de 10 colaboradores de las áreas de soporte; a través de una entrevista con el apoyo de una guía de preguntas semiestructuradas como instrumento. Asimismo, se elaboró un muestreo por bola de nieve para conseguir más participantes por medio de referidos. Con este objetivo, se abordó el estudio en base a dos categorías: gestión de la comunicación interna y equipos de trabajo remoto. Se puede concluir que el banco está centrado en un liderazgo auténtico por su apoyo e interés hacia los colaboradores en la adaptación del trabajo remoto. La comunicación del banco se caracteriza por ser dialógica y centrada en el beneficio mutuo entre empleador y empleado. Por ello, las reuniones virtuales juegan un papel primordial, para reforzar la confraternidad, el entendimiento hacia el otro y aprendizaje integrado.The objective of this study is to analyze how an international banking institution has managed its internal communication in remote work teams during the COVID-19 period. Based on this objective, qualitative research with phenomenological design and naturalistic paradigm was chosen to analyze the experiences of 10 collaborators from the support areas: through an interview with the support of a semi-structured guide of questions as an instrument. Likewise, a snowball sampling was elaborated to obtain more participants through referrals. With this objective, the study was approached based on two categories: internal communication management and remote work teams. It can be concluded that the bank is focused on authentic leadership because of its support and interest towards collaborators in the adaptation of remote work. The bank's communication is characterized by being dialogic and focused on the mutual benefit between employer and employee. For this reason, virtual meetings play a key role in reinforcing fellowship, understanding of each other and integrated learning.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/667188
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons