Percepción de la comunicación interna y actitudes frente al cambio en trabajadores de una empresa
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Tomás Rojas, AmbrosioIssue Date
2022-12-07Keywords
AdquisicionesCambio de actitud
Cambio organizacional
Comunicación interna
Acquisitions
Attitude change
Internal communication
Organizational change
Metadata
Show full item recordOther Titles
Perception of internal communication and attitude towards change in employees of a companyDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/667168Additional Links
https://audio.com/raupc/audio/828Abstract
El objetivo de este estudio fue determinar la relación entre la percepción de la comunicación interna y las actitudes frente al cambio organizacional en los trabajadores que experimentaron la adquisición de la empresa para la cual laboran. El diseño de la investigación fue de tipo descriptivo correlacional. La muestra fue no probabilística por conveniencia y estuvo conformada por 140 personas (64.3% hombres y 35.7% mujeres) que trabajan en una empresa de ingeniería y construcción en Lima, Perú. Los instrumentos empleados fueron la Escala de Comunicación Interna y la Escala de Actitudes Hacia el Cambio Organizacional. Se halló que las dimensiones de comunicación interna se correlacionaron de manera estadísticamente significativa con la mayoría de las dimensiones de actitudes, a excepción de la dimensión temores que solo se correlacionó de manera estadísticamente significativa con la dimensión barreras en la comunicación y redundancia de información. Se concluye que la percepción de la comunicación interna y las actitudes frente al cambio organizacional están parcialmente correlacionadas.The objective of this research was to determine the relationship between the perception of internal communication and attitudes towards organizational change in workers who experienced the acquisition of the company they work for. The research design was descriptive-correlational. The sample was non-probabilistic by convenience and consisted of 140 people (64.3% men and 35.7% women) working in an engineering and construction company in Lima, Peru. The instruments used were the Internal Communication Scale, and the Attitudes Towards Organizational Change Scale. It was found that the internal communication dimensions were statistically significantly correlated with most of the attitude dimensions, except for the fear dimension, which was only statistically significantly correlated with the communication barriers and information redundancy dimension. It is concluded that the perception of internal communication and attitudes towards organizational change are partially correlated.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaEmbedded videos
ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/667168
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