Autoevaluación de la interpretación simultánea del discurso de Tim Cook en la ceremonia de graduación de la promoción del 2019 de la Universidad Stanford (16 de junio del 2019)
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Melendez Agui, Paola AlejandraAdvisors
Aparicio Arrieta, Daniel FranciscoIssue Date
2020-11-02Keywords
Interpretación simultáneaProceso de la interpretación
Autoevaluación
Aprendizaje permanente
Simultaneous interpretation
Interpretation process
Self-assessment
Continuous learning
Metadata
Show full item recordOther Titles
Self-assessment on the interpretation of the 2019 Stanford Commencement address by Tim Cook (June 16, 2019)Abstract
El objetivo principal del presente trabajo de suficiencia profesional es analizar el propio desempeño durante la interpretación simultánea del discurso de Tim Cook en la ceremonia de graduación de la promoción del 2019 de la Universidad Stanford. Este tipo de actividades que incorporan una autoevaluación contribuye al aprendizaje permanente de un intérprete y a mejorar la práctica para futuras situaciones interpretativas. Para realizarlo se tomó en cuenta el proceso de la interpretación que conlleva manejar la concentración y la atención para los esfuerzos de escucha, memoria y atención. A partir de esta reflexión, fue posible describir las causas de las incidencias durante la producción y reconocer cuáles son algunas de las estrategias que aún deben practicarse para brindar interpretaciones que cumplan con la premisa de comunicar el mensaje de forma clara y fluida.The main objective of this degree final project is to analyze my performance during the simultaneous interpretation of Tim Cook's speech at the graduation ceremony of Stanford University's class of 2019. This type of activity incorporating self-assessment contributes to an interpreter's continuous learning and improves practice for future interpreting scenarios. To do so, the interpreting process was taken into account, which involves managing concentration and attention for listening, memory, and attention efforts. From this reflection, it was possible to describe the causes of incidents during production and to recognize some of the strategies that still need to be practiced for providing interpretations that communicate the message clearly and fluently.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons