Plan de negocio para la creación de una pizzería artesanal de estilo cusqueño
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Cuadros Gonzales, José MiguelIllesca Cangalaya, Marcos
Luque García De Barreda, María Del Pilar
Mattos Gutiérrez, Marinés
Guzmán Palacios, Gérali Del Rosario
Advisors
Merino Aguilar, Luis AlbertoIssue Date
2022-07-22
Metadata
Show full item recordOther Titles
Business Plan for the Creation of a Cusqueño Style Artisan PizzeriaAbstract
El presente proyecto consiste en el desarrollo de un plan de negocio para la creación de una pizzería artesanal de estilo cusqueño. El objetivo central de la investigación se basó en analizar la deseabilidad, factibilidad y viabilidad de una pizzería basada en la tradición cusqueña en la ciudad de Arequipa. Así mismo, para la elaboración del plan de negocios, se utilizaron análisis de fuentes secundarias, entrevistas a expertos y un sondeo de mercado exploratorio no concluyente. Se aplicaron una guía de entrevista y un cuestionario para una población de la ciudad de Arequipa (zona urbana), pertenecientes al nivel socioeconómico AB dentro del rango de edad de 25 a 55 años, en donde se obtuvo que, en cuanto al consumo de pizza en general, los atributos más valorados son: sabor, precio y variedad de sabores en la carta; en relación a la pizza artesanal resultó que el 70.90% de los encuestados consideró conocer una pizzería artesanal en la ciudad de Arequipa, siendo Marengo el Top of Mind. Y, en cuanto a la pizza de estilo cusqueño, solo el 46.40% indicó conocer este estilo, lo cual podría estar sesgado por la falta de conocimiento sobre el mismo. Con respecto a la evaluación financiera, se obtuvo una tasa interna de retorno financiera (TIRF) de 45.5% y un valor actual neto financiero (VANF) de S/ 132,833, partiendo de un costo de patrimonio (ke) de 29.7%. Con respecto a la evaluación económica, partiendo de un CPPC de 24.5%, se obtuvo una tasa interna de retorno económica (TIRE) de 42.8% y un valor actual neto económico (VANE) de S/. 212,102.This project consists of the development of a Business Plan for the Creation of a Cusqueño Style Artisan Pizzeria. The central objective of the research was based on analyzing the desirability, feasibility and viability of a pizzeria based on the Cusco tradition in the city of Arequipa. Likewise, for the elaboration of the business plan, analysis of secondary sources, interviews with experts and inconclusive exploratory market survey were used, and as research instruments an interview guide and questionnaire were applied to an audience in the city of Arequipa (urban area), belonging to the socioeconomic level AB within the age range of 25 to 55 years, where it was obtained that the consumption of pizza in general considered that the most important attributes were: taste, price and variety of flavors in the letter; In relation to artisanal pizza, it turned out that 70.90% of those surveyed considered knowing an artisanal pizzeria in the city of Arequipa, with Marengo as the top of mind brand; Regarding the financial evaluation, an internal rate of financial return of 45.5% and a net financial present value of S/ 132,833 were obtained, based on a cost of equity (ke) of 29.7 %. With respect to the economic evaluation, starting from a WACC of 24.5%, an internal economic rate of return of 42.8% and an economic net current value of S/. 212,102
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaThe following license files are associated with this item:
- Creative Commons