Determinación del nivel de alineación del perfil de competencias del personal administrativo del colegio Markham
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Duffoo Hart, Guillermo ErnestoIssue Date
2022-05-16Keywords
Diccionario de competenciasEvaluación de competencias
Nivel de alineamiento de competencias
Opinión experta de representantes estratégico
Competencies dictionary
Competencies evaluation
Competencies alignment level
Expert opinion of strategic representatives
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo identificar las competencias Genéricas y Especificas del personal administrativo del Colegio Markham, de tal manera que permita potenciar el desempeño del personal administrativo y lograr los objetivos estratégicos. Para cumplir con esta investigación se tomó como referencia la Misión, Visión, Códigos y objetivos estratégicos de la institución educativa y entrevistas realizadas para obtener la opinión experta de representantes estratégicos del colegio, para orientar los comportamientos deseados a cada grupo ocupacional. Así mismo la identificación de las competencias dio paso a la creación de un modelo de Evaluación de Competencias, cuya aplicación nos permitió identificar el nivel de alineamiento del personal administrativo frente a las competencias deseadas por el Colegio Markham. Finalmente, la presente investigación podría servir para dar un paso hacia la implementación de un modelo de Gestión por Competencias.The objective of this research work is to identify the Generic and Specific competencies of the administrative staff of Markham College, in such a way that it allows to enhance the performance of the administrative staff and achieve the strategic objectives. To carry out this research, the Mission, Vision, Codes and strategic objectives of the educational institution and interviews were taken as reference to obtain the expert opinion of strategic representatives of the school, to guide the desired behaviors for each occupational group. Likewise, the identification of the competencies gave way to the creation of a Competency Evaluation model, whose application allowed us to identify the level of alignment of the administrative staff with the competencies desired by Markham College. Finally, this research could serve to take a step towards the implementation of a management model by competencies.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaThe following license files are associated with this item:
- Creative Commons