Información, entretenimiento, personalización, visualidad, beneficios económicos en relación con excitación, placer en la compra impulsiva en el comercio móvil
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2021-12-04Keywords
InformaciónEntretenimiento
Personalización
Visualidad
Beneficios económicos
Placer
Excitación
Compra impulsiva
Information
Entertainment
Personalization
Visualization
Economic benefits
Arousal
Pleasure
Impulse buying
Metadata
Show full item recordOther Titles
Information, entertainment, personalization, visualization, economic benefits in relation to arousal, pleasure and impulse buying in mobile commerceAbstract
En el año 2020, debido a la situación de la pandemia del COVID 19 el comercio móvil junto con las nuevas tendencias logró un crecimiento inesperado. Asimismo, se presentan las características de la plataforma móvil como información, entretenimiento, personalización, visualidad, beneficios económicos, las cuales resultan atractivas para las personas y generan respuestas emocionales como la excitación y el placer que al final conllevan a lo que se denomina la compra impulsiva. Por otra parte, en la presente investigación se realizarán 400 encuestas, las cuales serán medidas por escala Likert de 1 a 5 puntos y se usará estadística de ecuaciones estructurales por medio del software PLS.In 2020, due to the situation of the COVID 19 pandemic, mobile commerce along with new trends achieved unexpected growth. Likewise, the characteristics of the mobile platform are presented such as information, entertainment, personalization, visuality and economic benefits, which are attractive to people and generate emotional responses such as arousal and pleasure that ultimately lead to what is called the impulse buying. On the other hand, in this research, 400 surveys will be carried out, which will be measured by a Likert scale of 1 to 5 points and statistics of structural equations will be used by means of the PLS software.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons