Calidad de la web y confianza en la marca en relación al compromiso de los clientes en agencias de viaje en línea
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Mauricio Andia, Martín AlonsoIssue Date
2022-02-22Keywords
Calidad de la webConfianza
Compromiso
Comercio en línea y agencias de viaje en línea
Web quality
Trust
Engagement
E-commerce and online travel agencies
Metadata
Show full item recordOther Titles
Web quality and brand trust in relation to customer engagement in online travel agenciesAbstract
La industria del turismo ha tenido que adaptarse a los avances tecnológicos con la finalidad de poder acercarse más a los clientes y potenciales clientes que existen en Internet. Además, se sabe que las agencias de viaje en línea son una de las categorías más importantes dentro del comercio en línea. La presente investigación tiene el objetivo de demostrar cómo la calidad de la web tiene un efecto en la confianza y cómo esta influye en el compromiso de los usuarios del sitio web de las agencias de viaje en línea, busca precisar la existencia de relación entre el Compromiso y las variables de Calidad de la web y Confianza. La presente investigación se basará en un muestreo no probabilístico de 400 personas que hayan comprado paquetes de viajé en línea por medio de Internet. Finalmente, para el análisis de la información se usará el software como PLS-SEM, puesto que ayudarán a predecir los resultados de la presente investigación.The tourism industry has had to adapt to technological advances in order to be able to get closer to customers and potential customers that exist on the Internet. Furthermore, online travel agencies are known to be one of the most important categories within online commerce. This research aims to demonstrate how the quality of the web has an effect on trust and how it influences the engagement of customers of the website on online travel agencies and seeks to specify the existence of a relationship between engagement and the variables of quality of the web and trust. The present investigation will be based on a non-probabilistic sampling of 400 people who have bought travel packages online through the Internet. Finally, for the analysis of the information, software such as PLS-SEM will be used, since it will help to predict the results of the present investigation.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons