Modelo de negocio para el desarrollo de la aplicación de reservas para bares y discotecas: Reserbar
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Bravo Manrique, Nicolle AlexandraEspinoza Urbina, Marcela
Garcia Mendoza, Rodrigo Antonio
Vasquez Salazar, Walter Kengy
Villacorta Rojas, Sergio Armando
Advisors
Daneri Romero, Miguel ÁngelIssue Date
2022-05-08
Metadata
Show full item recordAbstract
La presente investigación tendrá por objetivo validar la idea de negocio denominada Reserbar, la cual es una aplicación que ofrece el servicio de reservas a tiempo real, en otras palabras, el público objetivo podrá adquirir un espacio, mesa o barra dentro de los establecimientos de su preferencia en la provincia de Lima. Asimismo, este aplicativo contara con actualización del aforo para que los usuarios puedan divertirse sin temor a no encontrar disponibilidad. Por un lado, el modelo de negocio está enfocado a individuos de 21 a 45 años de Lima metropolitana, con un NSE A y B, que cuenten con un estilo de vida moderno y sofisticado. Además, se busca que los usuarios se reunan con amigos dentro de un establecimiento de recreación. Por otro lado, se utilizaron fuentes primarias, secundarias y entrevistas a personas del rubro. Además, validamos experimentos mediante Instagram, una red social con mayor influencia a nuestro público objetivo, en donde lograremos identificar sus necesidades y molestias validando toda la información del Business Model Canvas, para obtener un resultado positivo. Por último, se procederá a realizar el plan financiero de la propuesta, la cual se verá reflejada en una proyección anual de 5 años, además se realizarán los gastos operativos y los ingresos de la aplicación, como también el flujo de caja, WACC Y COK, finalmente obtuvimos un Valor actual neto (VAN) positivo, lo cual nos indica que el proyecto es viable y genera beneficios económicos para la empresa.The objective of this research is validate the business idea called Reserbar, which is an application that offers real-time reservation service, in other words, the target audience will be able to purchase a space, table or bar in the establishments of their choice in the province of Lima. Likewise, this application will have capacity updates so that users can have fun without fear of not finding availability. On the one hand, the business model is focused on individuals between 21 and 45 years, with an NSE A and B, who have a modern and sophisticated lifestyle. In addition, it is intended that users meet with friends in a recreational establishment. On the other hand, we used primary and secondary sources and interviews with people in the industry. In addition, we validated experiments through Instagram, a social network with greater influence to our target audience, where we will manage to identify their needs and annoyances validating all the information of the Business Model Canvas, to obtain a positive result. Finally, we will proceed to make the financial plan of the proposal, which will be reflected in an annual projection of 5 years, in addition we will make the operating expenses and revenues of the application, as well as the cash flow, WACC and COK, finally we obtained a positive Net Present Value (NPV), which indicates that the project is viable and generates economic benefits for the company.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons