Proyecto de factibilidad y plan de negocios de una plataforma educativa online de música electrónica con cursos pre grabados
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Mata Becerra, Juan AlbertoFernández Vegas, Jorge Arturo
Issue Date
2022-06-09Keywords
Plataformas educativas onlineDispositivos electrónicos
Aprendizaje remoto
Música electrónica
Streaming
DJ
Remix
Producción musical
Online educational platforms
Electronics devices
Remote learning
Metadata
Show full item recordOther Titles
Feasibility project and business plan for the creation of an online electronic music educational platform with pre-recorded coursesAbstract
El presente trabajo busca demostrar la factibilidad de una plataforma educativa online de música electrónica con cursos pre grabados, analizando todos los aspectos que intervienen en la propuesta de negocio para aprovechar los cambios en el aprendizaje de las personas y el aumento del uso de dispositivos electrónicos provocados por la pandemia del COVID-19, representando una alternativa rentable para abordar nuevas propuestas educativas musicales totalmente remotas. En primer lugar, se contextualizará el escenario de la educación musical en el Perú y su adaptación a metodologías de enseñanzas virtuales. En segundo lugar, se profundizará sobre todos los factores que intervienen directa o indirectamente en la propuesta de negocio, teniendo en cuenta también el comportamiento del mercado, los planeamientos estratégicos y las principales actividades que realiza el negocio. Por último, se realizará un análisis económico para escenificar la propuesta lo más realista posible, concluyendo con la viabilidad del proyecto y señalando las principales limitaciones de este.The present document seeks to demonstrate the feasibility of an online electronic music educational platform with pre-recorded courses, analyzing all the aspects that intervene in the business proposal to take advantage of the changes in people's learning and the increase in use of electronic devices, caused by the COVID-19 pandemic, representing a profitable alternative to approach new totally remote musical educational proposals. First, will be contextualized the local scenario of music education in Peru and its adaptation to virtual teaching methodologies. Secondly, will be delved all the factors that intervene directly or indirectly in the business proposal, also considering the behavior of the market, the strategic planning and the main activities carried out by the business. Finally, will be carried out an economic analysis to stage the proposal as realistic as possible, concluding with the viability of the project and pointing out its main limitations.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons