Tributa Fácil, “Emprendimiento basado en Lima metropolitana 2022”
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Carrasco Lizarbe, Juana CaterinCasavilca Mejia, Jorge Felipe
Robledo Cari, Josselyn Mireya
Rodriguez Fernández, Grecia Dafne
Quiroz Montes, Martha Maria
Advisors
Lizarzaburu Bolaños, Juan Carlos OrlandoIssue Date
2022-06-25
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente documento busca demostrar la viabilidad del servicio Tributa Fácil, que tiene la intención de participar en el mercado nacional. El servicio tiene la intención de apoyar a los dueños de las Mypes con temas relacionados a la tributación y contabilidad de las empresas, ya que en su mayoría son considerados como difíciles y tediosos. Este concepto de negocio fue planteado y validado mediante profundas investigaciones y una serie de experimentos para tener como resultado un servicio que satisfaga las necesidades de nuestro público: una página virtual. Posterior a dichas investigaciones, se pudo concluir que nuestro público objetivo se componía de empresarios que no conocían todo el proceso tributario o tenían problemas para manejar la contabilidad de la empresa. La falta de tiempo, preparación o entendimiento de los temas fue identificada como la causa principal. En conclusión, luego de haber realizado el lanzamiento de nuestro servicio al mercado, se recopilaron las diferentes críticas constructivas al servicio, las cuales nos permitieron realizar mejoras de forma continua para lograr la satisfacción del cliente. Gracias a ello, nos permitirá lograr alcanzar el propósito de la organización: Crear un servicio que permita la facilidad de manejar conceptos y procesos relacionados a la tributación y contabilidad de las empresas Mypes, asimismo, pagar por un servicio que permite fortalecer la confianza y el tiempo invertido para los diferentes procesos.The present document wants to demonstrate the viability of the service called Tributa Facil, which intends to participate in the national market. The service intends to support the owners of mypes with tax and accounting issues because they are mostly complicated and tedious. The business concept was propound and validated through deep investigation and a series of experiments to have as a result a service which satisfies the needs of our public: webpage. After these investigations, we concluded that our target audience was made up of businessmen who did not know about accounting and taxes issues. The lack of time, the preparation, comprehension of these topics was identified as the principal cause. In conclusion, after we released our service at the market.we collected different constructive criticism of our service. which made us make improvements continuously to achieve customer satisfaction. Thanks to that, it will allow us to achieve the purpose of the organization: Create a service which provides facilities to manage concepts and processes related to tax and accounting for enterprises. Likewise, pay for a service which allows you to build trust and the invested time for different processes.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons