Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Blanco Castañeda, MarialuisaCarbajal Bastidas, Diana Katya
Guerrero Rea, Jennifer Samanta Marina
Ramírez Godo, Silvia Yolanda
Sánchez Rejas, Katia Yamila
Advisors
Solis Pellanne, Pedro MartinIssue Date
2022-07-18
Metadata
Show full item recordAbstract
Viwood, es una marca dedicada al diseño y comercialización de mobiliarios para el hogar, fabricados con madera peruana sostenible, es decir, madera con certificación internacional FSC, la cual acredita el origen legal de la madera, conforme a la tipología de la materia prima. Asimismo, los mobiliarios Viwood son diseñados por profesionales de la industria y conceptualizados bajo un criterio de colección, seguido por un estricto control que asegura la calidad de nuestros mobiliarios. A su vez, el canal utilizado para la comercialización de los productos es a través de la tienda virtual de la marca. En tal sentido, el presente modelo de negocio fue concebido por la necesidad de los consumidores en adquirir mobiliarios de diseño, calidad y fabricados de manera sostenible, ya que nuestro target, hombres y mujeres de 28 a 39 años del nivel socioeconómico A/B que viven en la ciudad de Lima Metropolitana, mantienen una visión más responsable de los aspectos medioambientales y sociales, al estar plenamente conscientes del impacto que tienen sus hábitos de consumo en la sociedad y conforme a ello están más comprometidos con el entorno que los rodea. Por ello, Viwood se propone como una marca que no sólo responde a los gustos de nuestros clientes, sino también a sus preocupaciones e intereses, al unificar el diseño, la funcionalidad y el cuidado al medio ambiente, los cuales son los tres pilares de la marca para lograr una producción de mobiliarios en concordancia a las preferencias de los consumidores.Viwood is a brand dedicated to the design and marketing of home furnishings, which are manufactured with sustainable Peruvian wood, that is, wood with international FSC certification, which certifies the legal origin of the wood, according to the typology of the raw material. Likewise, Viwood furniture is designed by industry professionals and conceptualized under a collection criterion, followed by a strict control that ensures the quality of our furniture. In turn, the channel used to market the products is through the brand’s virtual store. In this sense, the present business model was conceived by the need of consumers to acquire designer, quality furniture manufactured in a sustainable manner, since our target, men and women between 28 and 39 years of socioeconomic level A/B who live in the city of Lima, maintain a more responsible vision of environmental and social aspects, being fully aware of the impact that their consumption habits have on society and, accordingly, they are more committed to the environment that surrounds them. For this reason, Viwood proposes itself as a brand that not only responds to the tastes of our customers, but also to their concerns and interests, by unifying design, functionality and care for the environment, which are the three pillars of the brand to achieve furniture production in accordance with consumer preferences.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons