Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Luy Peñaranda, Fiorella JariffePaz Gamarra, Leslie Diana
Puma Consa, Mary Cielo
Torres Amasifuen, Juan Manuel
Vargas Molina, Ángelo
Advisors
Arteaga Cueva, Javier AlcidesIssue Date
2022-07-05Keywords
Planea ViajeaViajeros peruanos
Plataforma web
Brochures
Asesorías virtuales
Negocios locales
Peruvian travelers
local businesses
Web platform
Brochures
Virtual consultancies
Local businesses
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente proyecto llamado Planea Viajea, es una plataforma web para viajeros peruanos entre los 25 a 34 años de un NSE A y B, que requieran realizar viajes vivenciales y culturales a cualquier parte de nuestro territorio peruano. En dicha plataforma encontrarán información de diversas actividades como, por ejemplo: arqueológicas, museos y visitas a comunidades vivenciales que serán entregadas por medio de brochures y explicadas a elección del público objetivo por medio de asesorías virtuales. Por otro lado, el problema que se desea resolver con el mercado meta analizado es la falta de información verificada, consolidada y actualizada que obstaculice el proceso de búsqueda y planeación hacia un destino cultural y vivencial de nuestro maravilloso territorio peruano. Así mismo, se identificó que muchos viajeros tienen problemas para poder planificar sus viajes, encontrar lugares en el cual se encuentre inmerso de cultura y vivencialidad. Por último, se encontró que más del 90% de los viajeros peruanos requieren de contactos locales actualizados para poder realizar un viaje seguro y no perder el tiempo de estar buscando recomendaciones por el internet, ya que suele ser insegura y muchas veces engañosa. Finalmente, para poder realizar una investigación más exhaustiva se tuvo que realizar diversos experimentos, los cuales fueron: validar dicho problema y solución propuesto líneas arriba, validar el modelo de negocio y que se cumpla con lo propuesto en el value proposition canvas y business model canvas. Todo ello, para poder validar el plan de ejecución concierge y junto con el plan financiero en el cual se consideró y estimaron datos como inversión inicial, ingresos, egresos, financiamiento, entre otros, con la finalidad de realizar proyecciones para estimar el crecimiento de la empresa en los próximos años.This project, called Planea Viajea, is a web platform for Peruvian travelers between 25 and 34 years of age from a NSE A and B, who require experiential and cultural trips to any part of our Peruvian territory. In this platform you will find information on various activities such as: archaeological, museums and visits to experiential communities that will be delivered by means of brochures and explained to the choice of the target audience by means of virtual advisories. On the other hand, the problem that we want to solve with the analyzed target market is the lack of verified, consolidated and updated information that hampers the search and planning process towards a cultural and experiential destination of our wonderful Peruvian territory. Likewise, it was identified that many travelers have problems to plan their trips, to find places where they are immersed in culture and experience. Finally, it was found that more than 90% of Peruvian travelers require up-to-date local contacts in order to make a safe trip and not waste time looking for recommendations on the internet, as it is often insecure and often misleading. Finally, in order to carry out a more exhaustive research, several experiments had to be carried out, which were: to validate the problem and solution proposed above, to validate the business model and to comply with the proposed value proposition canvas and business model canvas. All this, to be able to validate the Concierge execution plan and together with the financial plan. In which it was estimated data as initial investment, income, expenses, financing, etc, in order to develop projections to estimate the growth of the company for the next few years.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons