Percepciones de los directivos del nivel inicial acerca de la estimulación del lenguaje oral en la primera infancia durante la educación remota de emergencia
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Flores Suarez, Mayllorid ClotildeIssue Date
2022-06-09Keywords
Educación inicialPercepciones
Lenguaje oral
Educación remota de emergencia
Liderazgo
Early education
Perceptions
Oral language
Emergency remote teaching
Leadership
Metadata
Show full item recordOther Titles
Perceptions of principals of the initial level about the stimulation of oral language in early childhood during remote emergency educationAbstract
El presente artículo tuvo como propósito indagar las percepciones de los directivos del nivel de inicial acerca de la estimulación del lenguaje oral en la primaria infancia que se dio durante la Educación Remota de Emergencia. Metodología. Se realizó una investigación con enfoque cualitativo a través de la entrevista semiestructurada a seis directivos del nivel de inicial que lideran instituciones educativas privadas en Metropolitana. La información rescatada fue estudiada y catalogada en tres grandes categorías. Resultados. Los principales resultados obtenidos acerca de las percepciones de los directivos en este estudio fueron: a) Los padres deben mantener una constante conversación con sus hijos desde el nacimiento; b)Poca valoración de los padres hacia la estimulación del lenguaje oral; y c)La socialización se vio afectada debido a la interacción a través de la pantalla. Discusión. Esta investigación da a conocer las concepciones de los directivos de escuelas privadas acerca de la escasez de la estimulación del lenguaje oral que trajo la Educación Remota de Emergencia por parte de los padres. Este artículo brinda la oportunidad a docentes como a padres de conocer las perspectivas de los directivos sobre cómo se vio afectado el desarrollo del lenguaje oral en los niños.Objective. This article had as a purpose to inquire the perceptions of the principals of early education about the oral language stimulation during the Emergency Remote Teaching. Method. A qualitative approach was used in this investigation and a semi-structured interview was taken to the early education principals who lead private schools in Lima. All the information was studied and classified in three big categories. Results. The main results according to the principals’ perceptions were: a) Principals’ perceptions about the oral language stimulation at home; b) Principals’ perceptions about the Emergency Remote Teaching difficulties related to the oral language; and c) Role of the principals during the Emergency Remote Teaching. Discussion. This investigation reveals the consequences the Emergency Remote Teaching brought in the oral language development of children. This article provides the opportunity for teachers and parents to know the principal's perceptions about how the oral language was affected.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons