Plan de negocio para la implementación de un nuevo canal de ventas para postres en restaurantes del distrito de La Molina
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Jiménez Flores, Silvia del PilarPachas Usco, Cynthia Elena
Tapia Paredes, Luis Miguel
Velasquez Garcia, Maria del Sol
Velasquez Garcia, Maria del Sol
Advisors
Cárdenas Solís, CeliaIssue Date
2022-03-31Keywords
Postres caserosPostres en restaurantes
Nuevo canal de venta
Posicionamiento
Homemade desserts
Desserts in restaurants
New sales channel
Positioning
Metadata
Show full item recordOther Titles
Business plan for the implementation of a new sales channel for desserts in restaurants in the district La MolinaAbstract
El presente plan de negocios tiene como objetivo la implementación de un nuevo canal de ventas para la empresa Dulcetita. Dicho canal consiste en la comercialización de sus productos en los restaurantes del distrito de La Molina que no cuenten con oferta de postres, siendo Dulcetita la encargada de la producción, logística y venta de los mismos. La idea nace en búsqueda de la satisfacción de la necesidad de los comensales de restaurantes que desean encontrar postres ricos, de calidad y a un buen precio en sus lugares preferidos, pero que en la actualidad no los encuentran. Adicionalmente, el objetivo es el crecimiento y posicionamiento de Dulcetita en el distrito. Para ello se realizó un análisis del entorno y un estudio de mercado donde se concluye que sí existe demanda en los restaurantes para la compra de postres, pero no hay una oferta de valor atractiva, y existen dueños de restaurantes interesados en aliarse con Dulcetita. La ventaja competitiva para Dulcetita será la variedad, calidad y la pertinencia del punto de venta. En el plan de marketing se desarrollan las estrategias que permitirán lograr los objetivos de posicionamiento y crecimiento, y en el plan de operaciones se detallan los equipos y procesos para el funcionamiento. Finalmente, el plan financiero presenta la estructura de capital que será 100% propio y con una inversión ascendente a S/.76,902.50 el primer año, la cual considera los costos de producción, equipos y otros gastos para el nuevo canal de venta.This business plan aims to implement a new sales channel for the company Dulcetita. Said channel consists in the commercialization of its products in the restaurants of the La Molina district that do not offer desserts, even though Dulcetita oversees the production, logistics and sale of such goods. The idea was born in search of satisfying the needs of restaurant diners who want to find rich, quality desserts at a good price in their favorite places, but who currently cannot find them. Additionally, the objective is the growth and placement of Dulcetita in the district. For this, a market study and an analysis of the company’s surroundings were carried out, in which it concluded that there is demand in restaurants for the purchase of desserts, but there is no attractive offer. There are also restaurant owners that are interested in allying with Dulcetita. The competitive advantage for Dulcetita ‘s point of sale will be positioned by its variety, quality, and relevance. The marketing plan develops strategies that will allow the positioning and growth of objectives to be achieved and the operations plan details the equipment and procedure for the operations. Finally, the financial plan presents the capital structure that will be 100% owned and with an investment of S/.76,902.50 for the first year, which considers the costs of production, equipment, and other expenses for the new sales channel.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons