Machine learning para el descubrimiento de patrones en la investigación de la gestión de empresas
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Laos Laura, Xavier AntonioIssue Date
2021-08-17Keywords
Machine learningPatrones de negocios
Toma de decisiones
Transferencia de conocimiento
Minería de datos
Machine learning
Business patterns
Decision making
knowledge transfer
Data mining
Metadata
Show full item recordOther Titles
Machine learning for the discovery of patterns in the investigation of business managementAbstract
El machine learning o aprendizaje automático, es una herramienta que permite la clasificación y predicción de los entornos organizacionales. Se relaciona de forma directa con los componentes de patrones de negocios, conocimiento, toma de decisiones y minería de datos. Con la finalidad de estudiar estas propuestas se utilizó como metodología de trabajo una revisión de la literatura la cual admitió comprobar el objetivo de esta investigación, analizar en qué medida es posible el uso de herramientas de “machine learning” en la identificación de patrones en la gestión de empresas. Se encuentran entre sus resultados señalamientos a favor de las metodologías de aprendizaje automático supervisado, mientras que otros autores reconocieron un enfoque totalmente divergente. Creando una propuesta orientada al sector empresarial y a las organizaciones, examinando su utilidad o desventaja, con relación a los patrones de gestión en las empresas. La controversia se señala teniendo como sustento la posibilidad de incrementar la producción de las organizaciones empresariales a partir del manejo eficiente de las directrices en los negocios, a fin de precisar cuáles pudiesen ser las medidas que se adopten en las organizaciones para que estas sean eficientes, a partir del análisis de sus datos en conjunto y de sus patrones individuales de competencia. En conclusión, se puede señalar que la aplicación de estas estrategias tecnológicas en los patrones de negocios permite una estructuración para el manejo de su información, así como también genera una propuesta para el mejoramiento estratégico en la toma de decisiones.Machine learning or automatic learning is a tool that allows the classification and prediction of organizational environments. It is directly related to the components of business patterns, knowledge, decision making and data mining. In order to study these proposals, a review of the literature was used as a work methodology, which admitted to verify the objective of this research, to analyze to what extent the use of “machine learning” tools is possible in the identification of patterns in the business management. Among their results are indications in favor of supervised machine learning methodologies, while other authors recognized a totally divergent approach. Creating a proposal oriented to the business sector and organizations, examining its usefulness or disadvantage, in relation to management patterns in companies. The controversy is pointed out based on the possibility of increasing the production of business organizations from the efficient management of business guidelines, in order to specify what the measures that are adopted in the organizations could be so that they are efficient, from the analysis of your data as a whole and your individual patterns of competition. In conclusion, it can be noted that the application of these technological strategies in business patterns allows structuring for the management of your information, as well as generates a proposal for strategic improvement in decision-making.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons