Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Alvarado Cattaneo, AlbertoChacnama Amado, Erick Jhonny
Espinoza Delgadillo, Carmen Sholyna
Galarza Martínez, Juan Diego
Pariona Isla, Luz Cely
Issue Date
2021-12-06
Metadata
Show full item recordAbstract
Luego de realizar entrevistas en profundidad como parte de la investigación cualitativa que se realizó, a personas entre los 35 y 65 años de edad que acostumbran a frecuentar bares, se pudo concluir que, a estas personas sí les gusta la idea de asistir a un lugar donde poder compartir con sus amigos y al mismo tiempo poder ver una presentación en vivo, pero desde la comodidad de una mesa, en algún lugar cerrado y sin tener que estar parados e incómodos. Después del análisis de la investigación realizada, se consideró la idea de abrir un bar temático llamado “Bar de Río”. donde se pueda ver y escuchar shows en vivo de distintas bandas o grupos musicales, y en este caso específicamente poder presenciar shows de la banda de rock peruana “Río”. Ser el bar temático de una banda en particular, y además en algunas otras ocasiones invitar a otros grupos que se puedan presentar, es la característica diferenciadora del negocio, ya que se ha visto también como resultado de las entrevistas que, actualmente no existe algo similar en el mercado local. Finalmente, se puede concluir que el “Bar de Río” es definitivamente un modelo de negocio muy rentable, ya que después de realizar todo el análisis financiero, los resultados e indicadores obtenidos son bastante positivos.After conducting in-depth interviews as part of the qualitative research conducted with people between 35 and 65 years of age who are used to frequenting bars, it was concluded that these people do like the idea of going to a place where they can share with their friends and at the same time watch a live performance, but from the comfort of a table, in an enclosed place and without having to stand and be uncomfortable. After the analysis of the research conducted, the idea of opening a thematic bar called "Bar de Rio" was considered, where you can see and listen to live shows of different bands or musical groups, and in this case specifically to witness shows of the Peruvian rock band "Rio". Being the theme bar of a particular band, and also on some other occasions inviting other groups to perform, is the differentiating feature of the business, since it has also been seen as a result of the interviews that there is currently nothing similar in the local market. Finally, it can be concluded that the "River Bar" is definitely a very profitable business model, since after performing all the financial analysis, the results and indicators obtained are quite positive.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons