Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Arista Bautista, Sandra LuceroCueva Ponce, Nicole Aracely
Peirone Maurtua, Fiorella Pia
Rojas Monje, Merbi Tatiana
Santoyo Nunura, Jhonatan Deyvis
Issue Date
2021-12-06Keywords
Comida caseraComida tradicional
Emprendimiento
Delivery
Homemade food
Traditional food
Entrepreneurship
Metadata
Show full item recordAbstract
El objetivo de este trabajo de investigación es validar la viabilidad y escalabilidad del proyecto de inversión del aplicativo móvil “Caserito”, el cual se dedica al servicio de intermediación entre los usuarios y los cocineros de comida tradicional casera. Este proyecto está dirigido a la población de Lima metropolitana, especialmente, dirigido a los segmentos de NSE A y B, que buscan cubrir su deseo de comer comida casera y que, no cuentan con el tiempo necesario para su elaboración. Para llevar a cabo lo mencionado, se utilizan metodologías cualitativas y cuantitativas, tales como las entrevistas a profundidad, encuestas y un prototipo, que nos ayude a validar las intenciones de este proyecto. Así mismo, se estarán investigando, validando y poniendo en práctica los factores que brindan un entorno favorable para el desarrollo de esta empresa emergente. Este proyecto busca no solo satisfacer un deseo en el cliente, sino en motivar y ayudar a emprender a los cocineros con potencial que no cuentan con los medios económicos para iniciar sus labores en un establecimiento propio. Consideramos dentro de nuestras intenciones el reducir la informalidad y la tasa de desempleo, e incentivar desarrollo económico del país.The purpose of this research is to validate the viability and scalability of the investment project of the "Caserito" mobile app, which scopes the intermediation service between customers and home cooks of traditional food. This project targets the population of Lima Metropolitana, principally the A and B socioeconomic status who seek to cover their desire to eat homemade food and who do not have the necessary time for its preparation. To achieve the aforementioned, qualitative and quantitative methodologies are used, such as in-depth interviews, surveys and a prototype, to validate the project objective. Likewise, factors which provide a beneficial environment for the development of this emerging company will be investigated, validated, and put into practice. This project seeks not only to satisfy a customer desire but to motivate and help potentially skilled cooks who do not have the financial means to start their work in an own facility. We consider among our intentions to decrease informality and unemployment rates, and also to promote economic development in the country. Finally, our financial results confirm the success of this new project with an TIR of 28.57% and NPV that amounts to S/.5,324,585.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons