Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Cabrera Avila, Juan ReyinCure Sevillano, Silvia Jackelyn
Díaz Vilcapoma, María Ysabel
Gálvez Ruiz, Flavio José
Romero Shapiama, Franco Miguel
Issue Date
2021-12-07
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo de investigación fue desarrollado con la idea de brindar una alternativa accesible y económica a la creciente demanda de información de importación y exportación en Latinoamérica por parte de las Mypes. Es así como se crea la propuesta de Biitrade, que es una empresa de servicio digital que ofrece inicialmente la venta de información aduanera de manera digital a cuatro países de Latinoamérica, Colombia, Chile, Ecuador y Perú, a través de suscripciones que permitan suplir las necesidades de este creciente mercado. Las metodologías empleadas para desarrollar el plan de negocios fueron cualitativas y cuantitativas. En primera instancia se realizaron entrevistas a profundidad a microempresas peruanas de venta de productos variados, las cuales nos comentaron de la necesidad de obtener mercadería a un menor costo. La segunda metodología se apoya en los datos de crecimiento de las mypes las cuales demuestran que son las impulsoras de la economía en Latinoamérica. Biitrade tiene como objetivo principal brindar seguridad, veracidad en la información y asegurar la atención inmediata del cliente. De esta manera, se crea la satisfacción del cliente por el pago de suscripción. La propuesta de negocio necesitará una inversión inicial de S/ 51,344.00 la cual será financiada en un 70% por los accionistas y 30% a través de una entidad financiera. Con esta inversión se logra un VAN de S/ 919,061 con una TIR de 290.82 % y un payback dentro del octavo mes de iniciadas las operaciones, lo que demuestra el proyecto es rentable para los inversionistas.This research work was developed with the idea of providing an accessible and economical alternative to the growing demand for import and export information in Latin America by MSEs. This is how Biitrade proposal is created, which is a digital service company that initially offers the sale of customs information digitally to four Latin American countries, Colombia, Chile, Ecuador and Peru, through subscriptions that allow supplying the needs of this growing market. The methodologies used to develop the business plan were qualitative and quantitative. In the first instance, in-depth interviews were conducted with Peruvian micro-companies selling various products, which told us about the need to obtain merchandise at a lower cost. The second methodology is based on the growth data of the MSEs, which show that they are the drivers of the economy in Latin America. Biitrade's main objective is to provide security, truthfulness in information and to ensure immediate customer service. In this way, customer satisfaction is created for the subscription payment. The business proposal will require an initial investment of S / 51,344.00 which will be financed 70% by the shareholders and 30% through a financial entity. With this investment, a NPV of S / 919,061 is achieved with an IRR of 290.82% and a payback within the eighth month of starting operations, which shows the project is profitable for investors.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons