Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Carhuavilca Meoño, Brenda TatianaMartínez Portuguez, Milagros Dimelsa
Rojas Altamirano, Carmen Teresa
Sánchez Oregón, Luis Alberto
Vera Suyón, Elizabeth Nataly
Advisors
Solís Pellanne, Pedro MartinIssue Date
2021-12-13Keywords
RestaurantesPlan de negocio
Creación de empresas
Restaurants
Business plan
Creation of companies
Metadata
Show full item recordAbstract
Altoke es creado a partir de una iniciativa que busca cubrir una necesidad en el mercado peruano, ofrecer a los consumidores una alternativa que permita capitalizar beneficios adquiridos en diferentes planes de fidelización en un solo lugar, a través de un aplicativo móvil. El beneficio en el uso de Altoke no solo les permitirá optimizar su tiempo de búsqueda, sino además generar un ahorro y eficiencia. El proyecto además no solo busca impactar a consumidores finales sino también a empresas, las que tendrán el beneficio de contar con Altoke como una plataforma para exponer sus ofertas y llegar a un público afín. Este modelo de negocio contará con el desarrollo de un aplicativo móvil, en el cual, de manera automatizada, consumidores y empresas podrán acceder a información en tiempo real. Para los consumidores la llave de acceso será el DNI y con ello accederán a sus beneficios, contando además con la posibilidad de que estos los impacten de manera geolocalizada, adaptados a sus preferencias. Las empresas a su vez contarán con una plataforma web que les permitirá autogestionar sus contenidos, características, oferta, precio y stock. Al ser un producto digital, la estrategia de comunicación estará enfocada en medios digitales y en el uso de redes sociales, segmentadas por edades para lograr cercanía con sus consumidores, mientras que, para las empresas, se optará por una comunicación vía emailing. El objetivo del proyecto busca en un período de 5 años convertirse en el repositorio de mayor demanda de ofertas del mercado peruano.Altoke is created from an initiative that seeks to meet a need in the Peruvian market, to offer consumers an alternative that allows them to capitalize on benefits acquired in different loyalty plans in one place, through a mobile application. The benefit of using Altoke will not only allow them to optimize their search time, but also generate savings and efficiency. The project also seeks to impact not only end consumers but also companies, which will have the benefit of using Altoke as a platform to showcase their offers and reach a similar public. This business model will include the development of a mobile application in which, in an automated manner, consumers and companies will be able to access information in real time. For consumers, the access key will be the DNI and with it they will have access to their benefits, with the possibility of being impacted in a geolocalized way, adapted to their preferences. The companies in turn will have a web platform that will allow them to self-manage their content, features, offer, price, and stock. As it is a digital product, the communication strategy will be focused on digital media and the use of social networks, segmented by age to achieve closeness with consumers, while companies will opt for communication by emailing. The objective of the project is to become the repository with the highest demand for offers in the Peruvian market over a period of 5 years.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons