Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Aliaga Fuentes, Mirian MariamLaurel Sanchez, Samantha Estela
Martinez Vásquez, Helen Lisbeth
Paz Gómez, Karin Ivette
Siancas Minaya, Karina
Issue Date
2021-12-13Keywords
MascotasCreación de empresas
Veterinaria
Baño de mascotas
Pets
Creation of companies
Vet
Pet bath
Metadata
Show full item recordAbstract
Mi Patita Spa Canino es un plan de negocios que tiene como objetivo brindar servicios de baño canino a domicilio para poder facilitar a los usuarios la comodidad y seguridad para atender a sus canes en la tranquilidad de su hogar. Inicialmente, las operaciones se realizarán en Chorrillos, Miraflores, Santiago de Surco, Surquillo, San Isidro y San Borja, teniendo en cuenta que estos distritos presentan el mayor número de hogares con mascotas y el perfil del mercado objetivo al cual nos dirigimos. También, se han realizado las validaciones respectivas y se pudo analizar que los hogares con mascotas tienen variables recurrentes para su cuidado, entre ellos se encuentra la valoración de sus mascotas y la importancia de contar con lugar seguro y exclusivo para los baños y atenciones. Para culminar, se presentará las validaciones de mercado y el análisis financiero realizado para sustentar la idea de negocio. Los flujos netos nos permiten ver un proyecto viable con un VAN de S/ 91, 211 soles y un VAN de inversionistas de S/ 91, 211 soles. Esto nos permite tener una tasa interna de retorno (TIR) de 98.64% en ambos casos, y con una tasa COK de 12.67 %. Además, el proyecto nos genera un recupero de inversión de 1.43 años. Para esto la proyección en ventas en el 3er año asciende en 2’855,441 soles representado por 6504 usuarios lo que generara una rentabilidad neta de S/913,804.86 al 3er año.My Patita Canine Spa is a business plan that aims to give canine bath services at home in order to provide users with the comfort and security of caring for their dogs in the tranquility of their home. Initially, operations will be carried out in Chorrillos, Miraflores, Santiago de Surco, Surquillo, San Isidro and San Borja, taking into account that these districts have the largest number of households with pets and the profile of the target market we are targeting. Likewise, the respective validations have been carried out and it was possible to analyze that households with pets have recurring variables for their care, among them is the assessment of their pets and the importance of having a safe and exclusive place for bathing and caring for them. Finally, the market validations and the financial analysis carried out to support the business idea will be presented. The net flows allow us to see a viable project with a NPV of S/. 91, 211 soles and a NPV of investors of S/. S/ 91, 211 soles. This allows us to have an internal rate of return (IRR) of 98.64%., and with a COK rate of 12.67. In addition, the project generates a return on investment of 3.12 years. For this, the sales projection for the 3rd year amounts to 2,855,441 soles represented by 6 ,504 ers, which will generate a net profitability of S/913,804.86 in the 3rd year.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons