Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Autor
Castillo Huamani, Sergio AlexisGarcía Acosta, Susan Gabriela
Morales Torres, Luz Regina
Pestana Alejandro, Álvaro Kevin
Zelada Carrasco, María Pía
Fecha de publicación
2021-11-13Palabras clave
RopaCreación de empresas
Moda sostenible
Clothing
Creation of companies
Sustainable fashion
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
El presente proyecto de negocio nace con el objetivo de generar ahorro e ingresos extras para familias con niños entre 0 a 8 años, como también, optimizar espacios dentro del hogar, contribuyendo positivamente con el medio ambiente, a través de un modelo de negocio viable y escalable. De esta manera, surge Roperito, una idea de negocio que busca darle un segundo uso a las prendas de ropa infantil, enfocado en un segmento de padres de familia entre 19 y 45 años, a nivel nacional, inclinados al cuidado del medio ambiente y al ahorro familiar. Debido a lo mencionado, la propuesta se introduce al mercado apoyada en dos herramientas digitales: una aplicación móvil y la plataforma web. Es así que, los usuarios podrán exhibir las prendas que desean vender de manera óptima y eficiente, completando las transacciones a través del monedero del aplicativo. Finalmente, mencionar que la validación del negocio Roperito se llevó a cabo a través de diversos métodos cualitativos y cuantitativos de investigación, que confirman la necesidad de un mercado objetivo que se busca cubrir, así como el potencial de crecimiento del sector.The present business project was created with the objective of generating savings and additional income for families with children between 0 to 8 years old, as well as optimizing spaces within the home, contributing positively to the environment, through a viable and scalable business model. Therefore, Roperito emerged, as a business idea that seeks to give a second use to children's clothes, focused on a segment of parents between the ages of 19 to 45 years old, nationwide, inclined to care for the environment and increase family savings. Due to the above, the proposal is introduced to the market supported by two digital tools: a mobile application and a website. By these mean so, users will be able to display the garments they want to sell in an optimal and efficient way, completing the payment transactions through the application's wallet. Finally, it is worth mentioning that Roperito’s validation phase is carried out through different qualitative and quantitative research methods, which confirm the needs in a target market to be covered, as well as the growth potential of the sector.
Tipo
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos
info:eu-repo/semantics/openAccessIdioma
spaColecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
- Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como info:eu-repo/semantics/openAccess