La infografía digital como recurso periodístico. Análisis de los medios digitales El Comercio y La República
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Authors
Algoner Napa, Dina Lizzeth
Advisors
Palomino Flores, PaolaIssue Date
2021-07-03Keywords
PeriodismoNota periodística
Infografía digital
Deflagración
Journalism
Journalistic note
Digital infographic
Metadata
Show full item recordOther Titles
Digital Infographic as a journalistic resource. Analysis of the digital media El Comercio y La RepúblicaAbstract
El presente trabajo de investigación realizó un análisis sobre una serie de infografías digitales de los medios digitales El Comercio y La República que tiene relación con la deflagración de gas en Villa el Salvador. Para lograr este estudio se ha tomado como referencia a distintos autores reconocidos que han trabajado con anterioridad a la infografía en diferentes materias. El propósito de este trabajo es demostrar la importancia de la infografía digital como recurso alternativo visual en productos periodístico o como producto individual. Es así que las siguientes generaciones podrán investigar más sobre la infografía como producto periodístico. De la misma manera, buscamos que otros comunicadores puedan interesarse en el desarrollo de la infografía digital en el panorama informativo peruano.The present research paper carried out an analysis on a series of digital infographics of the digital media El Comercio and La República that is related to the gas deflagration in Villa el Salvador. To achieve this study, reference has been made to different recognized authors who have previously worked on infographics in different subjects. The purpose of this paper is to demonstrate the importance of digital infographics as an alternative visual resource in journalistic products or as an individual product. Thus, the next generations will be able to investigate more about infographics as a journalistic product. In the same way, we look for other communicators to be interested in the development of digital infographics in the Peruvian news landscape.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
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