Desarrollo de la plataforma “Orientados” para la orientación vocacional integral de alumnos de primero a quinto de secundaria en el Perú
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Urquiaga Salcedo, Carlos Gustavo EliseoLa Cruz Valdes, Jose Saúl
Deza Hurtado, Erika Isabel
Monge Torpoco, Carlos
Advisors
Vega Amat y León, XimenaIssue Date
2021-11-12Keywords
Orientación vocacionalAsesoría vocacional
Carrera universitaria
Plataforma virtual
Vocational orientation
Vocational counseling
College career
Virtual platform
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente proyecto ofrece una perspectiva global de la orientación vocacional. Para esto, tiene como aliada a la tecnología, la que permite y garantiza el uso de plataformas digitales de comunicación. Este proyecto buscará ayudar, motivar y orientar a todo alumno en educación secundaria a fin de que pueda elegir la carrera idónea según sus competencias, talentos y habilidades. En este proceso, estará acompañado de la orientación de un experto. En los dos primeros capítulos, explicaremos el origen de la orientación vocacional en el mundo y en el Perú. Además, se ofrece una propuesta de negocio. En el tercer capítulo, se realiza un análisis del macro y micro entorno. En el cuarto capítulo, se realizan encuestas y entrevistas a profundidad a los principales stakeholders, alumnos (prospectos) y padres de familia, para tener una visión real de sus necesidades. El quinto capítulo incluye un plan de marketing que toma como punto de partida al público objetivo y posible desarrollo. Asimismo, se buscará desarrollar el producto idóneo, así como una sólida estrategia de precios acompañada de la calidad en la evaluación, una estrategia de comunicación y un plan de ventas. Además, se abordarán diversos temas operativos y de estructura organizacional asumiendo, como eje de desarrollo sostenible, el valor diferencial en la calidad de atención. En el sexto capítulo, se analizará la estructura económica, y se mostrarán las proyecciones de rentabilidad, tomado como referencia para inicios del proyecto. Finalmente, se brindarán las conclusiones del proyecto y el aprendizaje obtenido con el mismo.This project offers a global perspective on vocational guidance. For this, it has as an ally technology, which allows and guarantees the use of digital communication platforms. This project will seek to help, motivate and guide all students in secondary education so that they can choose the ideal career according to their skills, talents and abilities. In this process, you will be accompanied by the guidance of an expert. In the first two chapters, we will explain the origin of vocational guidance in the world and in Peru. In addition, a business proposal is offered. In the third chapter, an analysis of the macro and micro environment is carried out. In the fourth chapter, surveys and in-depth interviews are conducted with the main stakeholders, students (prospects) and parents, to have a real vision of their needs. The fifth chapter includes a marketing plan that takes as a starting point the target audience and possible development. Likewise, it will seek to develop the ideal product, as well as a solid pricing strategy accompanied by quality evaluation, a communication strategy and a sales plan. In addition, various operational and organizational structure issues will be addressed, assuming, as an axis of sustainable development, the differential value in the quality of care. In the sixth chapter, the economic structure will be analyzed, and profitability projections will be shown, taken as a reference for the beginning of the project. Finally, the conclusions of the project and the learning obtained with it will be provided.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaThe following license files are associated with this item:
- Creative Commons