El brand experience y trust en relación al brand loyalty en el e-commerce de las bookstores
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2021-07-08Keywords
Experiencia de marcaLealtad a la marca
Experiencia sensorial
Brand experience
Brand loyalty
Sensory experience
Metadata
Show full item recordOther Titles
Brand Experience and Trust in relation with Brand Loyalty in the e-commerce of bookstoresAbstract
El propósito de este artículo es estudiar la relación directa e indirecta entre las dimensiones de la experiencia de marca y la lealtad a la marca. Asimismo, los autores proponen que la confianza media el vínculo entre la experiencia de marca y lealtad de marca, con la intención de obtener a la lealtad como una variable de llegada para la categoría de librerías online. Para ello, el estudio utilizaría un enfoque cuantitativo basado en encuestas en línea formuladas con una escala de Likert (1 al 5) para probar las hipótesis basadas en el modelo teórico propuesto. Los datos se analizarán mediante el modelado de ecuaciones estructurales con el programa Smart PLS y correlaciones a través del programa SPSS. Basándose en estudios anteriores, el artículo amplía la comprensión del constructo experiencia de marca al estudiar su influencia en la categoría de bookstores y evidenciar la posible mejora en el compromiso del consumidor con la marca.The purpose of this article is to study the direct or indirect relationship between brand experience’s dimensions and brand loyalty. In addition, the authors propose Trust to mediate the link between brand experience and brand loyalty, with the intention of obtaining loyalty as an arrival variable for the online bookstore’s category. Therefore, the study comprehends a quantitative focus based on online surveys formulated with a Likert scale (1 to 5) to prove the hypothesis based on the proposed theoretical framework. It will use Structural Equation Modeling (SEM) in SmartPLS and correlations through SPSS for the analysis of the data. Based on previous studies, the article broadens the construct brand experience by studying its influence in the bookstore’s category and evidence a possible upgrade in customer’s brand loyalty.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons