La autonomía de niños de cuatro a cinco años de edad en la coyuntura de COVID-19.Un estudio de caso
Name:
BohorquezC_M.pdf
Size:
2.597Mb
Format:
PDF
Description:
Embargo revista indexada
Name:
BohorquezC_M.docx
Embargo:
2091-09-24
Size:
783.4Kb
Format:
Microsoft Word 2007
Description:
Embargo revista indexada
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Beteta Salas, Marisel RocíoIssue Date
2021-09-24Keywords
Estudio de casoAutonomía en niños
Aprendizaje en línea
Case study
Autonomy in children
Online learning
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo de investigación es con el propósito de describir el desarrollo de la autonomía de niños de cuatro a cinco años en situación de COVID-19, a través del Online learning. Para ello se utilizó un enfoque cualitativo: un estudio de caso en el cual se observó a 105 niños de cuatro a cinco años (pre-kinder) de un colegio privado de Lima Metropolitana con la participación de docentes y padres de familia. Los instrumentos utilizados para esta investigación fueron dos listas de cotejo, una para los docentes y otra para los padres de familia. Esta lista de cotejo permitió identificar el desarrollo de la autonomía durante el primer y segundo semestre, las observaciones se realizaron al término de cada semestre. Al finalizar el año se analizaron los resultados del desarrollo de la autonomía de los niños. Estos demostraron que sí hubo, en su mayoría, desarrollo de la autonomía durante la situación de Covid-19. El aporte principal de este trabajo es contribuir con un instrumento que permita observar el desarrollo de la autonomía de los niños a partir de la percepción de los padres de familia y docentes en un ambiente de aprendizaje Online.This research was carried out with the objective of describing the development of autonomy in children aged between four and five years old via Online learning lessons amid the COVID-19 pandemic For this purpose, a qualitative approach was utilized. The case study consists of 105 children aged between four and five years (pre-kindergarten) attending a private school in Lima who were observed with the participation of teachers and parents. The instruments used for this research were two checklists: one for the teachers and another for the parents. These checklists, completed at the end of each semester, allowed to identify the development of autonomy between the first and second semesters. The results of the children’s autonomy development were analysed at the end of the year, and showed that mostly, there was autonomy development during the COVID-19 pandemic. The main contribution of this work is to provide a framework that allows to observe the development of children’s autonomy based on the observations of parents and teachers in an Online learning environment.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Solicitud de embargo por publicación en revista indexada.Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess