Explorando el conocimiento didáctico del contenido en la enseñanza de problemas de adición con números naturales
Name:
Nieto_CA.pdf
Size:
2.821Mb
Format:
PDF
Description:
Embargo revista indexada
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Beteta Salas, Marisel RocíoIssue Date
2021-09-22Keywords
Conocimiento didácticoEnseñanza colaborativa
Profesor de matemáticas
Didactic knowledge
Collaborative teaching
Math teacher
Metadata
Show full item recordOther Titles
Exploring Pedagogical Content Knowledge when teaching addition problems with natural numbersAbstract
El presente estudio presenta una exploración del Conocimiento Didáctico del Contenido (CDC) que se moviliza en la enseñanza de problemas con adición de números naturales a través del modelo del MTSK. Bajo un paradigma interpretativo de carácter cualitativo, se aplicó el método top-down de la teoría de los datos, en el cual se revisó y sistematizó diversas aproximaciones y definiciones del modelo Mathematics teachers Specialised Knowledge- MTSK, que contempla dos dimensiones, el conocimiento matemático y el conocimiento didáctico del contenido. A partir de la revisión de documentos y la entrevista a docentes expertos, los resultados muestran la movilización del conocimiento didáctico que un docente de educación primaria requiere como parte de su conocimiento profesional de la enseñanza de la matemática.This study presents an exploration of Didactic Content Knowledge (CDC) that is mobilized in the teaching of problems with addition of natural numbers through the MTSK model. Under a qualitative interpretive paradigm, the top-down method of data theory was applied, in which various approaches and definitions of the Mathematics teachers Specialized Knowledge - MTSK model were reviewed and systematized, which includes two dimensions, mathematical knowledge and the didactic knowledge of the content. Based on the review of documents and the interview with expert teachers, the results show the mobilization of didactic knowledge that a primary education teacher requires as part of their professional knowledge of mathematics teaching.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Solicitud de embargo por publicación en revista indexada.Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess