Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Rueda Nima, Andrea EstefaníaAdvisors
Rivarola Vassallo, Marcos Orlando RobertoIssue Date
2021-05-20Keywords
Espacios intermediosIdentidad del sitio
Equipamiento educativo
Intermediate spaces
Site identity
Educational equipment
Metadata
Show full item recordOther Titles
Public School for PachacamacAbstract
El proyecto presentará una tipología educativo-cultural, en el que se brindará educación inicial, primaria y secundaria bajo las nuevas metodologías de educación interdisciplinaria. El lugar identificado con potencial para el desarrollo del proyecto está ubicado en el distrito de Pachacamac, el cual presenta el mayor porcentaje de población en edad escolar de Lima Metropolitana, y sin embargo, la cantidad de colegios que existen en la zona sólo logran abastacer al 70 % de este sector de la población. La edificación tomará conceptos de las tipologías arquitectónicas desarrolladas en la historia de Pachacamac (Casa Huerta, Las Ruinas), como la presencia de amplias áreas de cultivo y la institucionalidad en la fachada, para de esta manera convertirse en un edificio que preserve la identidad de la zona a través de los años. El programa arquitectónico se divide en cuatro paquetes funcionales : el Área administrativa, el Área de servicio, el Área académica y los Espacios Comunales. Se plantearon espacios como la sala de usos múltiples, talleres especializados, biblioteca, aulas de innovación tecnológica y áreas de cultivo con el fin de que éstos también puedan ser utilizados por la comunidad fuera de las horas escolares y puedan garantizar la animación del proyecto durante el día.The project presents an educational-cultural typology, in which initial, primary and secondary education will be taught under the new methodologies of interdisciplinary education. The identified place with potential for the development of the project is located in the distric of Pachacamac, which has the highest percentage of population of school age in Metropolitan Lima, and yet, the number of schools that exist in the area only reach 70% of this sector of the population. The building has taken concepts from the architectural typologies developed in the history of Pachacamac (Casa Huerta, Las Ruinas) as the presence of large areas of cultivation and the institutionality in the facade, in order to become a building that preserves the identity of the area through the years. The program is divided into four sectors : the administrative area, the service area, the academic area and the communal spaces. The school includes the multipurpose room, specialized workshops, library, technological innovation classrooms and cultivation areas so that these can also be used by the community outside of school hours and can guarantee the animation of the project during the day.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons