Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Lizarzaburu Bolaños, Juan Carlos OrlandoIssue Date
2021-07-06Keywords
AgricultoresPlataformas digitales
Sector agrario
Sistema de compras
Farmers
Digital platforms
Agricultural sector
Purchasing system
Metadata
Show full item recordAbstract
Este trabajo de investigación tiene como objetivo la elaboración de un proyecto de innovación que resuelva la problemática que existe actualmente en el sector agrario respecto de a que los pequeños y medianos productores no perciben las ganancias adecuadas por su trabajo y cultivos, todo esto se debe ya que a raíz de nuestro clásico proceso de comercialización, los intermediarios generan un aumento cuantioso en el precio final del producto, lo cual no solo perjudica a los agricultores sino también a los consumidores finales, con nuestro emprendimiento se busca la manera de traspasar esta valla impuesta por el mercado y conectar directamente a ambas partes mediante el sistema de compras online a través de diferentes plataformas digitales con servicios de entrega preestablecidos, todo ello impulsado a su vez por la coyuntura actual de la pandemia a raíz de la COVID-19, que originó de cierta manera la variación de nuestros sistemas de compras así como también afectó sobre todo a un sector de la sociedad por lo que la motivación en gran medida de este plan de negocios es a su vez fomentar más medios para que el producto y trabajo peruano alcance y solvente las necesidades de ellos mismos.This research work aims to develop an innovation project that solves the problem that currently exists in the agricultural sector with respect to small and medium producers do not receive adequate earnings for their work and crops, all this is because as a result of our classic marketing process, intermediaries generate a large increase in the final price of the product , which not only harms farmers but also the final consumers, with our venture we are looking for a way to go beyond this fence imposed by the market and directly connect both parties through the online purchasing system through different digital platforms with pre-established delivery services, all this in turn driven by the current situation of the pandemic as a result of the COVID-19 , which originated in a certain way the variation of our purchasing systems as well as affected especially a sector of society so that the motivation largely of this business plan is in turn to encourage more means for the product and Peruvian work reach and meet the needs of themselves.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons