API NATURALS – Productos de cosmética a base de insumos naturales y orgánicos eco-sostenibles
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Baca Garcia, Carla DaliaFu Li, Ba Ching
Garibay Burgos, Diana Carolina
Parada Rojas, Alexandra Camila
Ramirez Quilla, Paola del Carmen
Issue Date
2021-07-06Keywords
Productos naturalesProductos ecológicos
Productos artesanales
Páginas web
Tienda virtual
Natural products
Organic products
Handmade products
Websites
Online store
Metadata
Show full item recordAbstract
El siguiente proyecto de investigación se basa en la introducción de productos ecológicos y orgánicos, hechos de manera artesanal al mercado peruano, partiendo de las propiedades naturales para así lograr obtener una cartera de productos para el cuidado de la piel. Sin embargo, a este proyecto se le adiciona un valor agregado, y es relacionarlo con la enseñanza de transición del uso de cosmetología tradicional hacia la cosmetología natural, es decir, no solo se brinda un producto al usuario, sino que se le enseña a cómo mantener una rutina de cuidado personal a base de productos de insumos naturales y un estilo de vida ecológico. Así mismo, se tiene en cuenta que el actual mercado peruano ha ido en constante crecimiento a pesar de la actual situación en la que se encuentra atravesando el país como también la competencia directa e indirecta en el rubro de negocio. Es por ello que, se procederá a detallar el análisis, estrategias ejecutadas y la respuesta del mercado al lanzamiento, introducción y crecimiento de los productos de skincare a base de insumos naturales, con el objetivo de lograr una máxima rentabilidad para el negocio y un óptimo servicio para los consumidores.The following research project is based on the introduction of ecological and organic products, made in a traditional way to the Peruvian market, starting from natural properties in order to achieve a portfolio of skin care products. However, an added value is added to this project, and is to relate it to the teaching of transition from the use of traditional cosmetology to natural cosmetology, that is, not only is a product provided to the user, but it is taught how maintain a personal care routine based on natural input products and an ecological lifestyle. Likewise, it is taken into account that the current Peruvian market has been in constant growth despite the current situation in which the country is going through as well as direct and indirect competition in the business area. That is why we will proceed to detail the analysis, implemented strategies and the market response to the launch, introduction and growth of skincare products based on natural inputs, with the aim of achieving maximum profitability for the business and optimal service for consumers.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons