Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Moser Picco, Nicolás ArielIssue Date
2020-10-16Keywords
Escuela de músicaProyectos arquitectónicos
Diseño arquitectónico
Centro cultural
Music school
Architectural projects
Architectural design
Cultural center
Metadata
Show full item recordOther Titles
School for Higher Music Studies in North LimaAbstract
La educación musical en el Perú afronta una problemática de carácter social, que se refleja en el centralismo de las entidades educativas que imparten este conocimiento. A su vez, se reconoce esta profesión como una salida laboral más que factible para miles de jóvenes estudiantes e interesados en la misma los cuales curiosamente provienen de sectores socioeconómicos precarios. Ante esta situación contradictoria surge la pregunta, si es factible y necesario descentralizar la enseñanza musical a puntos más pobres de la ciudad. Esta investigación concluye que no solo es pertinente debido a un análisis de oferta y demanda poblacional. si no que, además, la educación musical como actividad tiene el potencial de aminorar otras problemáticas sociales en la juventud, Además de otorgar un proyecto público que sea beneficioso para el desarrollo de la comunidad. Ante este último punto se analiza la situación de la Arquitectura pública del país, identificando como principal problema la pobreza Arquitectónica, la precariedad de la infraestructura, la falta de relación de este tipo de edificaciones públicas con la ciudad y el poco compromiso en entender como la arquitectura puede influir en sus usuarios. para finalizar, se analizan ejemplos referenciales a fin de lograr un entendimiento claro de las posibilidades a desarrollar en el proyecto. Se plantea es una Escuela Superior de Música destinada a Jóvenes matriculados y alumnos libres quienes quieran involucrarse con esta actividad además de otras actividades complementarias beneficiosas para la comunidad.Music education in Peru faces a social problem, which is reflected in the centrality of the educational entities that impart this knowledge. In turn, this profession is recognized as a more than feasible job opportunity for thousands of young students and those interested in it, who curiously come from precarious socioeconomic sectors. Faced with this contradictory situation, the question arises, whether it is feasible and necessary to decentralize music education to poorer parts of the city. This research concludes that it is not only relevant due to a population supply and demand analysis. if not, in addition, music education as an activity has the potential to reduce other social problems in youth, in addition to granting a public project that is beneficial for the development of the community. Faced with this last point, the situation of public architecture in the country is analyzed, identifying as the main problem Architectural poverty, the precariousness of the infrastructure, the lack of relationship of this type of public buildings with the city and the little commitment to understand how the architecture can influence its users. Finally, referential examples are analyzed in order to achieve a clear understanding of the possibilities to be developed in the project. It is proposed to be a Higher School of Music for young people enrolled and free students who want to get involved with this activity as well as other complementary activities that are beneficial to the community.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons