Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Barrantes Pachas, Andy JoelChavez Campos, Deny Sheyla
Falconi La Hoz, Michelle Anabella
Martínez Olivos, Michelle Jasmín
Paredes Alvarado, Ana Lorena
Advisors
Quedas Lobatón, Guillermo MartínIssue Date
2021-02-22
Metadata
Show full item recordAbstract
El caótico tráfico de nuestra ciudad y sumado a eso, la crisis sanitaria por la que atraviesa actualmente el país ha llevado a que gran parte de la población use la bicicleta no solo con un fin recreacional, sino también, como un medio de transporte más sostenible logrando tener un impacto directo y positivo con la salud y el cuidado del medio ambiente. El tema resulta importante debido a que hemos encontrado una gran oportunidad de negocio, el cual la experiencia de viaje del ciclista es fundamental para enfocar y proponer soluciones a sus necesidades. De acuerdo con esta premisa, el presente trabajo de investigación tiene como objetivo desarrollar, exponer y sustentar el modelo de negocio de la aplicación “Bikla Zone”, el cual ofrece como propuesta de valor: un servicio integral, especializado, con una plataforma amigable, de navegación intuitiva, rápida y dinámica, consolidando un amplio abanico de funciones, los cuales brinden solución, facilitando y simplificando las necesidades del ciclista. El método de investigación utilizado en el presente trabajo es mixto, puesto que se recogieron y se analizaron datos cuantitativos, así también como cualitativos, los cuales corresponde a la recopilación y análisis de entrevistas a profundidad. Dicha investigación abarca lo siguiente: aspectos generales del negocio, planeamiento estratégico, investigación del mercado, plan de marketing, plan de operaciones, estructura organizacional y recursos humanos, plan económico y financiero y finalmente conclusiones.He chaotic traffic of our city and added to that, the health crisis that the country is currently experiencing has led a large part of the population to use the bicycle not only for recreational purposes, but also as a more sustainable means of transport. achieving a direct and positive impact on health and care for the environment. The issue is important because we have found a great business opportunity, in which the cyclist's travel experience is essential to focus and propose solutions to their needs. In accordance with this premise, the present research work aims to develop, expose, and sustain the business model of the “Bikla Zone” application, which offers as a value proposition: a comprehensive, specialized service, with a friendly platform, intuitive, fast, and dynamic navigation, consolidating a wide range of functions, which provide solutions, facilitating and simplifying the cyclist's needs. The research method used in this work is mixed, since quantitative data were collected and analyzed, as well as qualitative ones, which correspond to the collection and analysis of in-depth interviews. This research includes the following: general aspects of the business, strategic planning, market research, marketing plan, operations plan, organizational structure and human resources, economic and financial plan and finally conclusions.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons