Desarrollo del sentido auditivo para músicos aspirantes mediante un aplicativo móvil iOS utilizando archivos de audio y realidad aumentada
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Angeles Padilla, StéphaneAdvisors
Berrocal Navarro, Richard LeonardoIssue Date
2019-08-28Keywords
Desarrollo musicalEntrenamiento auditivo
Aplicación móvil
Musical development
Ear training
Mobile application
Metadata
Show full item recordOther Titles
Development of the auditory sense for aspiring musicians through an iOS mobile app using audio files and augmented realityAbstract
El trabajo desarrollado en el presente documento consiste en el Proyecto Profesional “DESARROLLO DEL SENTIDO AUDITIVO PARA MÚSICOS ASPIRANTES MEDIANTE UN APLICATIVO MÓVIL IOS UTILIZANDO ARCHIVOS DE AUDIO Y REALIDAD AUMENTADA” el cual será nombrado como NODATRAINER (Nombre del aplicativo móvil iOS resultante). En los ámbitos estudiantiles de formación musical en el Perú existen vacíos teóricos y prácticos sobre el entrenamiento auditivo, habilidad vital para todo músico aspirante. El objetivo de este proyecto de tesis es complementar el estudio integral del alumno mediante lecciones interactivas y gratuitas en un aplicativo móvil iOS en el idioma español, iniciando por el aprendizaje de notas (notación musical), intervalos, para la adquisición y reforzamiento del oído tanto relativo como absoluto. Para llevar a cabo el proyecto, se han analizado los aplicativos actuales en el App Store, y las clases impartidas en Camerata Perú, alineado al repositorio académico de la UPC, así como consultadas las bases de datos OpenMusicLibrary y EBSCOHost. El aplicativo involucra desarrollo en plataforma iOS para los dispositivos iPhone y iPad, perfil e inicio de sesión de usuario, realizado mediante el servicio Firebase de Google. También, una sección exclusiva para venta de instrumentos musicales por empresas, así como personas naturales, y publicaciones de clases de música para impartir cursos a los que se encuentren interesados (clientes potenciales). Este aplicativo se encuentra publicado en el App Store de Apple de manera gratuita y diseñada para usabilidad del usuario.The current paper consists in the professional project called "DEVELOPMENT OF THE AUDITORY SENSE FOR ASPIRING MUSICIANS THROUGH AN IOS MOBILE APP USING AUDIO FILES AND AUGMENTED REALITY", which will be also named as NODATRAINER (Name of the resultant iOS app). At the student levels of musical development in Peru, informal or formals, there are theorical and practical gaps about ear training, a vital skill for every aspiring musician. The goal of this thesis project is to complement the integral study of the student through free and interactive lessons in an iOS mobile application in the Spanish language, beginning by learning the notes (music notation), intervals, to reach the acquisition and reinforcement of both relative and absolute ear. In order to culminate the project, the current applications in the AppStore has been analyzed, along with the teachings at “Camerata Perú”, aligned with the academy repository at UPC, as well as the following data bases consulted “OpenMusicLibrary” and “EBSCOHost”. The app involves developing in the platform iOS for the iPhone and iPad device, a profile and login through the Firebase service by Google. Also, an exclusive section for musical instruments selling by formal and informal businesses or even natural persons, just like posting music classes to teach courses to those, who are interested (potential clients). This free app has been published in the Apple App Store and designed with user usability in mind.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons