Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Barandiaran Rivera, ValentinaIssue Date
2020-06-17Keywords
Educación STEMAnálisis documental
Formación primaria
Educación occidental
STEM education
Documentary review
Primary education
Western education
Metadata
Show full item recordOther Titles
A theoretical look towards STEM education in the WestAbstract
Esta investigación es una revisión y análisis documental que permitió reflexionar en torno a los desafíos culturales, tecnológicos y curriculares que la educación STEM1 presenta en Occidente, específicamente en la formación primaria. Así mismo, se quiere abrir nuevas líneas de indagación en torno a un marco conceptual para lo que sería un análisis más detallado y minucioso sobre la temática estudiada. Esta propuesta es creada desde la iniciativa de enseñar las ciencias y matemáticas desde un aprendizaje activo; donde se busca que los estudiantes puedan realizar algunas indagaciones científicas y hacer uso de la tecnología como un recurso conveniente en las experiencias de aprendizaje. En la investigación se podrán observar las aproximaciones al concepto de STEM, así como los desafíos y algunas experiencias de aplicación en docentes del grado primaria.This research is a documentary review and analysis that allowed us to reflect on the cultural, technological and curricular challenges that STEM education presents in the West, specifically in primary education. Likewise, it wants to open new lines of inquiry around a conceptual framework for what would be a more detailed and thorough analysis of the subject matter studied. This proposal is created from the initiative of teaching science and mathematics from active learning; where it is sought that students can carry out some scientific inquiries and make use of technology as a convenient resource in learning experiences. In the investigation, the approaches to the STEM concept will be observed, as well as the challenges and some experiences of application in primary grade teachers.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons