Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2020-09-18Keywords
Educación ambientalNiñez temprana
Desarrollo sostenible
Gestión del aprendizaje
Environmental education
Early childhood
Sustainable development
Learning management
Metadata
Show full item recordOther Titles
Environmental Education (EE) for early childhood in PeruDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/653138Abstract
El objetivo de este estudio es identificar y describir las variables que conforman el sistema de Educación Ambiental (EA) para la niñez temprana peruana, así como los actores que influyen en el mismo. Se utiliza un enfoque mixto a fin de determinar las variables claves que resultan más motrices y dependientes; esto se realiza con ayuda de un grupo de expertos en la temática. Los resultados indican que las variables clave para el sistema son: (1) el aprendizaje a partir de la realidad local a lo global, (2) la promoción de acciones sostenibles, y (3) las acciones solidarias y de emprendimiento de los docentes en la comunidad para el desarrollo sostenible. El actor más influyente en el sistema es el Ministerio de Educación del Perú, pues es el responsable de conducirlo hacia una EA de mayor calidad para la niñez temprana futura.The objective of this study is to identify and describe the variables which conform the early childhood Environmental Education (EE) system in Peru, as well as the main actors involved. We used a mixed method research approach to determine the key variables in the system. This analysis is supported by several expert opinions. Our results show that the key variables are: 1) the transition from local to global learning, 2) the promotion of sustainable actions, and 3) the influence of teachers in their communities through solidarity and entrepreneurship. Additionally, we find that the most influential actor in the system is the Ministry of Education of Peru, as it is responsible for implementing high quality EE in early childhood in the country.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Solicitud de envío manuscrito de artículo científico.Solicitud de envío manuscrito de artículo científico.
ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/653138
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess