La relación entre la saturación publicitaria en YouTube y la imagen de marca de las operadoras de telecomunicaciones para los usuarios de 18 a 24 años
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Mesías Bermejo, Rosmery YeseniaAdvisors
Solari Martin, Davide Federico RamonIssue Date
2020-06-27
Metadata
Show full item recordOther Titles
The relationship between advertising saturation on YouTube and the brand image of telecommunications operators for users aged 18 to 24 yearsAbstract
La publicidad ha pasado por cambios que han obligado a las empresas a invertir en nuevos medios de comunicación para transmitir su mensaje y acercarse a más público. Uno de esos medios son las redes sociales, las cuales son plataformas de entretenimiento que están siendo afectadas por la saturación publicitaria, en especial YouTube. Esto ha ocasionado que más personas desarrollen una actitud negativa hacia los mensajes publicitarios repetitivos de alguna marca, perjudicándose no solo las ventas del anunciante, sino también la imagen de marca, el cual se construye por medio de la percepción que tiene el consumidor. En este contexto, el principal objetivo de esta investigación es analizar si la saturación publicitaria de telefonía móvil en YouTube afecta la imagen de marca de la categoría. La metodología que se utilizará es un enfoque cualitativo, la cual se desarrollará por la técnica de entrevistas grupales e individuales a través de preguntas semiestructuradas.The advertising has passed for changes to have forced the companies to invest in news media to transmit their messages and getting close to more audience. One of those media are social networks, which are entertainment platforms are being affected by advertising saturation, especially YouTube. This has occasioned more people opt for a negative attitude towards the repetitive advertising messages of some brand, harming not only the advertiser´s sales, but also the brand image, which is built through of perception that the consumer has. In this context, the main objective of this investigation is analyzing if the advertising saturation of mobile telephony on YouTube affects the brand image of its category. The methodology that will be use is qualitative focus, which will be developed by the technique of group and individual interviews through semi-structured questions.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons