Impacto de la táctica de negociación “Ganar - Ganar” sobre la creación de valor compartido de los proyectos residenciales de unidades “Premium” localizados en Santiago de Surco desde un ángulo estratégico - gerencial
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Sachun Salazar, Francisco JavierAdvisors
Castro Mejía, Percy JuniorIssue Date
2020-08-27Keywords
Creación de valor compartidoTeoría de stakeholders
Técnica de negociación ganar – ganar
Planificación estratégica
Proyectos residenciales
Segmento premium
Creation of shared value
Stakeholder theory
Win-win negotiation technique
Strategic planning
Residential projects
Premium segment
Metadata
Show full item recordOther Titles
Impact of the Winning negotiating tactic on creating shared value of residential projects of "Premium" units located in Santiago de Surco from a strategic- managerial angleDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/653048Abstract
La presente investigación tiene como finalidad evaluar el impacto de la táctica de negociación “ganar – ganar” sobre la creación de valor compartido de los proyectos residenciales de unidades premium localizados en Santiago de Surco, desde un ángulo estratégico - gerencial. La importancia del estudio se relaciona con validar el aporte de una metodología de negociación al posicionamiento y a la capacidad competitiva de los proyectos en mención. El estudio consta de seis capítulos. En el primero se desarrolla la literatura más adecuada para justificar teóricamente los fundamentos y resultados del estudio; se describe brevemente el desempeño del sector inmobiliario en los últimos cinco años; y, finalmente, se identifican las características de la oferta y demanda del mercado premium, a nivel Lima Metropolitana y Santiago de Surco. El segundo capítulo presenta las pautas generales que direccionan la investigación. El tercer capítulo describe la metodología seleccionada en función a las características del problema de investigación (ruta cualitativa y diseño etnográfico). El cuarto capítulo desarrolla el proceso para la extracción de información de la muestra de especialista y homogénea. En la misma línea, se desarrolla el “Índice creación de valor compartido ajustado al segmento residencial premium” con el objetivo de identificar a los proyectos creadores de valor compartido. El quinto capítulo exhibe los resultados obtenidos a través de la validación de las hipótesis planteadas; de la misma manera, revela el tipo de relación existente entre las variables de estudio. Finalmente, el sexto detalla las conclusiones y recomendaciones.The purpose of this research is to assess the impact of the winning negotiating tactic on the creation of shared value of residential projects of premium units located in Santiago de Surco, from a strategic - managerial angle. The importance of the study relates to validating the contribution of a trading methodology to the positioning and the competitive capacity of the projects mentioned. The study consists of six chapters. The first develops the most appropriate literature to theoretically justify the fundamentals and results of the study; briefly describes the performance of the real estate sector over the past five years; and finally, the characteristics of the offer and demand of the premium market are identified, at the Lima Metropolitana and Santiago de Surco level. The second chapter presents the general guidelines that address the research. The third chapter describes the methodology selected based on the characteristics of the research problem (qualitative path and ethnographic design). The fourth chapter develops the process for extracting information from the specialist and homogeneous sample. In the same vein, the "Premium Residential Segment Adjusted Shared Value Creation Index" is developed to identify shared value creator projects. The fifth chapter shows the results obtained through the validation of the assumptions raised; in the same way, it reveals the type of relationship between study variables. Finally, the sixth details the conclusions and recommendations.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/653048
Scopus Count
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons