Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Bustamante Jauregui, Claudia SusanaNina Choquecota, Jessika Milagros
Ruiz Rojas, Nancy del Rocio
Zamalloa Zanabria, Zalesky
Advisors
Ramírez Bohada, Juan CarlosIssue Date
2020-07-14Keywords
Creación de empresasCrematorio ecológico
Crematorio de mascotas
Mascotas
Business creation
Ecological crematorium
Pet crematorium
Pets
Metadata
Show full item recordOther Titles
Four Legged AngelsAbstract
Esta idea de negocio se origina en el llamativo y constante crecimiento de la demanda de servicios orientados a la atención de los animales de compañía, también conocidos como mascotas. En los últimos diez años, América Latina ha incrementado este mercado de forma doble cifra de forma anual. Basados en lo favorable de las proyecciones, es que este grupo de estudiantes de la carrera de Administración de Empresas se ha propuesto el reto de establecer un modelo de negocios que aproveche esta tendencia y presentar esta investigación para la obtención del grado de bachiller. El equipo de investigación identificó una oportunidad en el rubro de servicios funerarios de mascotas, en el que se encuentra la cremación mascotas. Se encontró que los competidores del rubro no han logrado obtener el reconocimiento de sus marcas entre sus consumidores. Esto brinda una oportunidad para desarrollar esta idea de negocio desde la diferenciación del servicio que logre captar la atención del mercado y así, posicionar la marca y fidelizar a este mercado. En los siguientes capítulos se presenta una propuesta de negocios con una oferta de valor responsable que brinda la asistencia funeraria a los dueños de mascotas durante todo el proceso de la dolorosa pérdida, que tiene como premisa la empatía pues reconoce la importancia de estos seres en la vida de sus amos. Ángeles de 4 patitas busca asegurar que el último adiós también forme parte del conjunto de memorias que los amos desean recordar.This business idea originates from the striking and constant growth in the demand for pet care services. In the last ten years, Latin America has yearly increased this market in double figures. Based on the favorable nature of the projections, this group of students from the Business Administration career has set itself the challenge of establishing a business model that takes advantage of this trend and present it research to obtain their bachelor's degrees. The research team identified an opportunity in the area of pet funeral services, where the cremation of pets is located. Competitors in the industry were found to have failed to gain recognition of their brands among their consumers. This provides an opportunity to develop a business idea from the differentiation of the service, capture the attention of the consumers and thus, positioning Angeles de Cuatro Patitas brand and obtain the loyalty to this market. In the following chapters, a business proposal is presented with a responsible value offer which is not provide funeral assistance to pet owners but ensure that the last goodbye is also part of the set of memories that the masters want to remember.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaCollections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons